I väntan på domen …

Usch vad dåligt jag mår. Imorgon är det dags för VUL (v 7+6). Det känns som att jag redan har tagit ut ett misslyckande. Känner mig såå deppig. Att analysera symptom är psykande, känns som att det har minskat lite de senaste dagarna? Jag vet inte. Men imorgon vet vi.

Det är en riktig vånda. Nu vill jag bara veta. Är det ett foster där inne? Och i så fall – tickar hjärtat? Är det normalstort? Det kommer vara rena skräcken att gå in där imorgon. Förra gången var jag ju inte alls beredd på att det kunde hända. Nu vet jag ju allt för väl. Har knappt kunnat glädja mig alls åt att vara gravid. Mitt liv har känts lite på paus.

Pausad glädje, eller pausad sorg. Vi får se …




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0