Cytotec för att få ut missfallet

Igår tog jag cytotec-tabletterna för att få ut missfallet. Det blev inte lika traumatiskt som jag hade trott, det gjorde väldigt ont men jag behövde aldrig ta morfintabletterna, utan det funkade med alvedon, ibuprofen och värmekudde. Dock är jag orolig att det inte riktigt funkade som det ska, eftersom det inte kom några klumpar. Jag trodde att det kom några klumpar när jag försökte krysta, men inser att det lika gärna kan ha varit cytotec-tabletterna som kom ut, omgärdade av blod.
 
Jag ringde kvinnokliniken i  morse för att fråga vad de tror om detta, och de sa att det inte nödvändigtvis behövde komma klumpar. Jag skulle höra av mig imorgon igen till min gynekologmottagning för att se om de vill kolla med VUL. Jag har nämligen inte återbesök förrän om en månad (!), och det känns sjukt jobbigt att behöva vänta så länge på att få veta om allt har kommit ut. VIll inte riskera några infektioner, det är jobbigt nog som det är.
 
De storys jag har hört och läst om missfall verkar ju som att man blöder väldigt mycket och att det kommer klumpar. Idag har jag bara en sparsam blödning, och igår blödde jag aldrig igenom en binda...
 
Suck. Vill ha detta överstökat och försöka lägga det bakom mig.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0