Hej vänner!

Sorry för dålig uppdatering. Jag har haft fullt upp med mina båda jobb, att lära upp min vikarie och fixa inför bebisens ankomst!

Nu är jag i vecka 39!!! (38+4) och lillan kan komma när som helst. Försöker dock mentalt ställa in mig på att gå över tiden två veckor, så att det inte blir så kämpigt om det blir så. Men såklart hoppas vi att hon kommer runt bf! Längtar sååå efter att få träffa henne nu! ❤️👶🏻

Ska bli så spännande att se vem hon är. Och hur hon ser ut! Ska bli så fantastiskt att få lära känna henne. Att få ta hand om henne. Att få vara hennes mamma ❤️

Jag har mått bra sista delen av graviditeten också. Har en del foglossning men det går bra. Humöret har skiftar en del och jag har känt mig ”pms-ig” till och från. Ett stort orosmoln var att jag fick ett herpesutbrott för några veckor sedan. (Har haft det sedan tio år tillbaka så ingen förstagångsinfektion.) Men nu äter jag medicin dagligen så det inte ska komma tillbaka. Fick gå till en gyn som även uppräckte att jag fått åderbråck där nere. Hon visade mig hur det såg ut med hjälp av en spegel. Nice! Både hemorrojder och åderbråck. Sexig man känner sig 😜 Har dock inte fått några bristningar på magen (hoppas det förblir så) och vid förra besöket hos bm stod jag kvar på + 13 kg, så jag hade inte ökat i vikt sedan förra vägningen. Det känns skönt att inte ha en massa extrakilon efteråt!:) Jag börjar dock fundera på hur magen kommer se ut efter förlossningen. Har alltid varit smal och spänstig. Kommer bli så konstigt att ha en bulldeg på magen! Men det är det ju såklart värt. Det är värt allt för att få föda fram vår dotter ❤️ Sen får man väl träna när man orkar igen, tänker inte stressa med det...

I onsdags var min sista arbetsdag så det är underbart att få ta det lugnt nu och få vila upp mig inför förlossningen. Det har verkligen gått i ett både på jobbet och hemma med allt förberedande så jag behöver få den här tiden att slappna av och förbereda mig på det som komma skall. Kan inte fatta att om några veckor så sitter vi här med vår lilla bebis. Vår dotter! Känns så overkligt.

Spjälsängen står bäddad bredvid vår säng. Jag brukar sätta på babymobilen på kvällarna så att hon redan nu kan vänja sig vid ljudet. Det är så mysigt att ligga och titta på den och på de söta små gosedjuren som pryder fotändan av sängen. BB-väskorna står färdigpackade i garderoben. Skötbordet i tvättstugan är förberett med alla tillbehör man kan tänkas behöva. Kläderna är tvättade och invikta i garderoben. Napparna och flaskorna är kokade och i baksätet av bilen finns numera ett babyskydd. Allt är förberett så nu väntar vi bara på att hon ska komma till oss ❤️

Jag är så glad att läsa om alla er som har lyckats! Nästan alla ni som jag har följt under denna resan är nu gravida och jag är verkligen så glad och tacksam för det! Ni är sånna fantastiska kämpar var och en  av er. 

Stor kram på er!

Madde
2018-02-06 @ 20:23:21
URL: http://minstorstalangtan.blogg.se

Nu är ni nästan i mål! Så underbart! Önskar er all lycka till när det väl blir dags. Kram

Svar: Tack fina!! ❤️ Kraam
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0