Dagen före

Ja, hur känner jag så här inför äggplocket imorgon? Vet ärligt talat inte... Jag känner mig dels hoppfull, att allt ska gå rätt denna gång och att vi äntligen ska få plussa om drygt två veckor och få vårt barn sen om nio månader. Men i nästa tanke kommer jag ihåg besvikelsen efter senaste gången. När vi åkte upp för att göra ET, men blev nekade pga risk för överstimulering. Måtte det inte bli så igen. Måtte vi få tillbaka minst ett embryo på fredag!
 
Man kan väl säga att det pendlar mellan hoppfulla tankar och katastroftankar. Som vanligt i den här karusellen alltså!
 
Jag känner mig inte lika nervös denna gång. Eller både och. Nu vet jag vad som väntar och man har mer koll på läget. Däremot hade jag en mer "naiv" tilltro till IVF inför förra gången. Det fick sig en rejäl törn efter förra gångens misslyckanden... Nu är jag mer orolig att det aldrig kanske lyckas? Fast ändå tror jag det. Man låter ju helt schitzo.:P
 
Nu tar vi nya tag. Nu ska vi lyckas! Nu är det faktiskt vår tur att bli föräldrar. Nu orkar jag inte med ett enda graviditetsbesked till innan vi har lyckats. Nu är det vår tur att få ge det! Vår tur att deklarera för världen att vi äntligen ska få bli föräldrar!
 
Vi är ju verkligen sist av alla, hästlängder bakom alla våra vänner.
 
Men skit samma. Det viktigaste är att vi får vårt efterlängtade barn. Har mer och mer släppt jämförelsen med andra och accepterat att vi inte kommer att befinna oss på exakt samma nivå som våra vänner.
 
Hur går det för alla er som läser bloggen???

KRAM <3
Hanna
2017-05-23 @ 20:08:42

Ja nu är det er tur!! Håller alla tummar som går! Vi ska påbörja ivf i sommar så njuter just nu av livet innan processen börjar. Känns helt okej och hoppas såklart på endast ett äggplock men vet att de kan bli flera såklart!

Svar: Vad spännande att ni snart får börja med ivf, håller tummarna! :) Ja, njut nu innan! Kram
I väntan

Pånolligen
2017-05-23 @ 20:26:45

Heja heja! Det kommer gå bra imorn och nu kommer få ett fint litet embryo tillbaka på fredag! Har också släppt att alla andra lyckas nu och slutat jämföra. Vi Är också långt efter så man får väl tänka att, om vi nu får ett barn, att de blir i samband med andras andra barn. Eller tredje, vem vet. Håller tummen hårt för er denna gång! Någon gång ska man ju ha lite flyt också 😘❤️

Svar: Tack fina! <3<3
I väntan

Sanna
2017-05-23 @ 22:19:06

HÅLLER TUMMAR OCH TÅR OCH ÖRONSNIBBAR och hela baletten=)

Svar: Hihi, taack!
I väntan

Stina
2017-05-23 @ 23:28:32

Jag har varit i din sits, det blev många IVF, och jag hjälptes mkt av att släppa tankarna på alla andra. Det är ingen tävling, man kan inte ligga efter eller före, det finns ingen turordning angående graviditetsbesked, andra får inte barn på bekostnad av ens egna chanser. Lär man sig släppa de tankarna, att nån annan är eller blir gravid saktar inte ner din process, så spar man oerhört mkt energi. Fokusera bara på er! Det har du allt att vinna på. /Stina

Svar: Så sant! :)
I väntan

Malin
2017-05-24 @ 06:50:20
URL: http://ivfdagboken.blogg.se

Lycka till idag! Hoppas att allt går bra och inte gör för ont. Håller tummarna för den här månaden ✊✊ KRAM

Svar: Taack!! KRAM
I väntan

Malin h
2017-05-24 @ 08:28:36

Hej har följt din blogg ett tag nu. Känner att jag sitter i en liknande situation. Finns ingen tydlig orsak till att vi inte kan få barn. Vi har försökt två år till sommaren. Går också på rmc i Linköping och ligger ungefär en vecka efter dig i behandling med IVF bara att det är första försöket. Jag ska på ultraljud idag för att se hur äggblåsor ser ut. Jag hoppas att det ser bra ut. Och jag hoppas innerligt att erat försök går vägen. Har kännt igen mig i så många tankar som du skrivit om. Kram på dig

Svar: Tack! <3 Vad spännande att ni också håller på just nu, håll mig gärna uppdaterad hur det går! Håller tummarna för er! Kram!
I väntan

Matelan
2017-05-24 @ 12:45:42

Jag håller tummar och tår för er denna gången! Jag ska på ultraljud på fredag för att kolla äggblåsorna med den nya doseringen. Ska bli spännande! :) Kram

Svar: Tack fina! Vad spännande, håller tummarna! :) Kram
I väntan

longingforababyblog

Hej! STORT lycka till - det kommer gå så bra! Jag är på ruvardag 9 och nerverna sitter utanpå skinnet. Satte in en 5-dagars blastis förra måndagen och nu närmar sig testdagen men stormsteg. Många andra som är på samma dag som mig har börjar få blödningar alternativt redan "tjuvtestat" och fått positivt men jag är för RÄDD för att testa. Denna himla oro... Kram och massa pepp till dig <3

Svar: Tack tack <3<3Oj vad spännande, håller verkligen tummarna för dig! :) Kram!!
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0