Äggplock på onsdag

I morse var jag på ultraljud och det var typ 13 blåsor på mellan 15-22 mm, och 8 små. Han tyckte att det såg bra ut, inte orolig för överstimulering, så det känns bra! Han sa "bra att de sänkte dosen". Med andra ord - bra att jag stod på mig!!!
Slemhinnan låg dessutom på 11 mm, Woho! Man får glädja sig åt det lilla :)
 
RMC ringde sen och sa att det blir äggplock på onsdag och återföring på fredag. Tog ovitrellesprutan vid 21.00, sen ska vi infinna oss i Linköping kl 9.00 på onsdag. Skönt att det inte blir kl 7.00 som sist, eftersom vi har lite resväg!
 
Off topic: Sen vi började den här barnlöshetsresan har jag gått upp kanske 6-7 kilo. Känns jättetrist. Innan har jag alltid varit väldigt smal. Jag är fortfarande ganska smal, och ligger nu på min "idealvikt" enligt bmi. Men jag vill inte fortsätta bara stiga i vikt. Men det är väl inte så konstigt med alla behandlingar, allt tröstätande vid misslyckanden och träningen som får ligga på hyllan eftersom att man inte vågar "riskera något". 
Har ni gått upp i vikt under barnlösheten/ivf-karusellen?
 
Fy för den här barnlösheten, vad mycket skit den drar med sig.
 
Nu vill jag gå upp i vikt pga graviditet och inget annat!!!
Matelan
2017-05-23 @ 10:38:18

Jag har gått upp 4-5 kg. Jag var inte väldigt smal innan men på normalvikt enl. BMI och det gör jag fortfarande men det känns ändå riktigt jobbigt.

Svar: Ja, det känns trist! Nu hoppas jag vi får lägga på oss graviditetskilon istället! :)
I väntan

Sanna
2017-05-23 @ 13:30:54

Woop woop, onsdag!! DÅ smaller det och på fredag BOOM! Nu håller vi tummar och tår för detta lilla embryo som får komma tillbaka till dig på fredag =)
KRAM!

Svar: TAACK! Nu ska det ta sig!!! <3 Kram!!!
I väntan

Resanviinteplanerat
2017-05-23 @ 22:53:28

Jag har gått upp 7 dryga J-vla kilo 😩! Vill verkligen gå ner dem igen, men hur gör man när orken är slut??
Håller alla tummar för er nu, nu kör vi, nu går ni i mål ❤️

Svar: Har tyvärr ingen aning om hur man gör. Kanske man bara får acceptera att det är som det är just nu och ta tag i det sen!:) Tack fina! <3 Stor kram!!
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0