Högt järnvärde

Det kanske blir en gravidblogg i alla fall. Känner behov av att skriva av mig även nu när jag är gravid! Finns ju mycket att ojja sig över :P Med tanke på att jag har ca 100 unika besök om dagen så verkar det finnas fortsatt intresse att följa mig, så det ska ni få göra :)

Idag gick jag in i vecka 8. Känns stort! V. 8 känns jääättelångt :D Haha. Mår fortfarande bra, inget illamående. Igår kväll mådde jag lite illa, men annars inget. Fortsatt stor aptit och större sömnbehov.
 
Idag vid 16-tiden ringde det från ett dolt nummer när jag satt på jobbet. Brukar aldrig svara på dolda nr (tycker det är lite läskigt när man inte vet vem det är eller vad det gäller), men ångrade mig när jag lyssnade på telesvar!
 
Det var en barnmorska från min mvc som sa att hon hade tittat på mina prover. Hon sa att jag hade högt järnvärde och att jag behöver ta nya prover nästa vecka för att se om jag ligger inom normalvärderna. Fick direkt lite panik, men hon tillade att jag inte behövde oroa mig. Men efter en snabb googling där det står om barn som dör i livmodern eller i förlossningen pga för högt järnvärde, tror ni jag kunde vara lugn då?
 
Barnmorskan sa att hon skulle försöka ringa mig imorgon igen. Då ska jag minsann svara! Försökte ringa direkt men det gick tyvärr inte att komma fram mer idag. Ska fråga henne imorgon hur högt mitt värde är, vad det kan bero på och om det är farligt.
 
Jag åkte och köpte folsyretabletter enbart och tänker att jag ska sluta ta mina gravidvitaminer som innehåller järn nu och bara ta folsyra. Ska fråga barnmorskan imorgon också. Ska också börja dricka mjölk till mina måltider tänkte jag, då det ska hämma järnupptaget.
 
Hade fint allihopa <3
Anonym
2017-06-29 @ 08:06:07

Inget konstigt alls!!! Vad okunniga de är inom vården tyvärr. Vid en överstimulering pressas ju vätska ut i kroppen vilket kan leda till att man får ett förhöjt hb, hänt mig flera gånger och de har förklarat det så.

Svar: Åå, tack för att du kommenterade, blev mycket lugnare när jag läste ditt svar!
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0