Illamående

Hela dagen har jag oroat mig att det ska komma blodiga/bruna flytningar men det har bara kommit vitt/genomskinligt så nu andas jag ut igen! Är så jobbigt att jag har så lätt för att oroa mig för saker och ting. Önskar jag var mer chill :)
 
Idag är jag i v. 9 (8+3) och idag har illamåendet verkligen slagit till! Den senaste veckan har det stegrat dag för dag och fram till igår har jag varit sugen på mat och kunna äta relativt bra. Fast jag har inte kunnat äta lika mycket som innan, då jag haft monsteraptit. Men idag, uuuh, så äcklas jag av typ all mat! Känner mig i princip inte sugen på något utan mår bara illa. Innan har limevatten hjälpt mig men inte idag, känns snarare som att magen skulle reagera på sura/starka grejer nu.
 
Det enda som jag typ var sugen på i morse var nudlar med sån där kryddpåse. Vill dock inte äta dem efter att ha räknat ett oändligt antal e-ämnen på baksidan. Tänkte att jag kanske kan äta nåt annat varmt och lättätligt, som soppa, så jag åkte iväg och handlade. Väl i affären så mådde jag illa och kände avsmak av nästan all mat jag såg! Kändes outhärdligt att vara där.
 
Kom hem med några soppor och värmde till en tomatsoppa. Den gick att äta! Illamåendet stillades. Lite senare kunde jag äta en thekaka med smör och sen värmde jag på lite mer tomatsoppa och la i lite kokade färgade skruvmakaroner i. Blev faktiskt riktigt gott och var mättande!
 
Nu ska jag försöka äta något smörgsrån, illamåendet är på G igen :/
 
Trodde jag skulle slippa illamåendet, men icke!
Nåja, ge mig allt illamående i världen (fast helst inte för jag hatar att må illa), bara vi får vårt barn.
 
 
Anonym
2017-07-09 @ 00:21:21

Kändes precis som att det var jag som skrev detta 😂 kände samma sak när vi handlade, all mat jag tänkte på fick mig att kvälja 😂 ris är nästan det enda som har funkat att få i sig, men det är inte så mkt näring i det dock 😇

Svar: Haha, förstår dig:) ja, men ris känns fräscht! Vilken vecka är du i? Kram
I väntan

Stina
2017-07-09 @ 02:47:07

Jag pallade inte vanlig mat, varm mat som luktade mat. Snöade in på min gamla barndomsfavorit kräm med kall mjölk. Hade jordgubb-, hallon-, blåbär-, och favoriten sen gammalt Aprikoskräm. I veckovis var det det enda som jag fick i mig. Tack Ekströms för att ni finns! 😅

Svar: Mmm, kräm lät gott, det ska jag köpa hem!:)
I väntan

Sanna
2017-07-09 @ 10:18:37
URL: http://hurricanebarney.wordpresss.com

Haha kräm åt jag med! Jordgubbskräm och hallonkräm är mina favoriter=)

Svar: Haha, blir sugen nu när ni pratar om det!:)
I väntan

Kristina
2017-07-09 @ 17:10:39

Jag känner också igen känslan. Mådde illa hela dagarna några veckor. Klarar fortfarande inte av mat med mycket mat (typ asiatiskt). Åt väldigt mycket kräm och yogurt som flera skriver. Åt även väldigt mycket russin. Lätt att äta och det stillade illamåendet. Nu i v 15 är det bättre men mår fortfarande illa ibland då äter jag kex eller frukt (gärna äpplen). Äter fortfarane inte mat med mycket smak. Kram

Svar: Ja, man får hitta det som man är sugen på och klarar av att äta:) Åh, v. 15! Vad fort det går!!:) skönt att illamåendet är bättre! Hur mår du annars? Kram
I väntan

Anonym
2017-07-10 @ 09:44:02

Jag mår inte illa men blev oxå sugen på kräm och mjölk för någon vecka sen! 👍🏼😉 En gammal klassiker!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0