Blankt, blankt, blankt

Jag borde ha fått positivt äl-test i torsdags eller fredags och haft ägglossning i lördags. Men ännu finns inte en tillstymmelse till streck på stickorna!
 
Jag läste om en tjej vars mens hade hoppat över en hel månad efter ett misslyckat IVF-försök.
Pallar inte om mensen skulle bli så sen, det skulle innebära återföring i mars istället.
 
När jag tog den första sprutan i november kände jag att ÄNTLIGEN, nu händer det något.
Att vänta fram tills mars innan vi ens fått göra EN insättning, det fanns inte på kartan...
 
Tiden bara tickar på och jag är så trött på att vänta.
 
Har väntat över 700 dagar på vårt plus.
And still counting...
Sanna
2017-01-12 @ 10:14:35

Min mens var ju nästan en vecka sen efter vårt äggplock och fakemens. Om din också är det kanske ägglossningen dröjer några dagar längre? Eller ring till din klinik och fråga varför? Alltid bäst att få svar på sina frågor av dom som vet=) Kramar!!

Svar: Hoppas hoppas!! Jag tänkte ringa kliniken ifall mensen blir sen. Typ efter en vecka... Men hoppas det inte behövs :) KRAM!
Anonym

pånolligen
2017-01-12 @ 11:15:58

Usch så segt, förstår verkligen frustrationen. Tror det är vanligt att den blir lite rubbad och ofta sen efter ivf, men jag förstår att det inte hjälper dig. Man orkar ju inte vänta en dag till. Håller tummarna för er!

Svar: Nä, man är så sjukt trött på väntandet. Jag hoppas att den bara är lite sen... Kram på dig!
Anonym

Fridalisa
2017-01-12 @ 17:31:23

När jag gjorde insemination och tog samma sprutor som vid IVF så försvann min ägglossning två månader efteråt. Håller tummarna att den bara är regält sen!

Fridalisa
2017-01-12 @ 17:31:23

När jag gjorde insemination och tog samma sprutor som vid IVF så försvann min ägglossning två månader efteråt. Håller tummarna att den bara är regält sen!

Svar: Åh, fy vad jobbigt. Jag hoppas inte att min ska dröja så länge...
Anonym




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0