Ruvardag 6, äl + 11

I morse var jag såå deppig. Kände mig verkligen 0 gravid...
 
Men sen när jag åkte till jobbet bad jag till Gud att han skulle ge mig hopp, jag behövde verkligen hopp. Kände nästan att det var kört, kunde inte tänka positivt.
 
Sen när jag kommer till jobbet börjar det värka i magen. Det värker på vänster sida av magen på ett sätt jag inte har känt tidigare, på ett sätt som inte känns som vanlig mensvärk. Det håller i sig ca en halvtimme och samtidigt pulserar/bränner det i ena bröstet.
 
Jag fick tillbaka hoppet! Hoppet om att embryot håller på att göra sig hemmastadd där inne. Vet att det är lätt att inbilla sig saker och att man inte ska läsa in för mycket, men det här kändes verkligen som ett positivt tecken för mig. 
 
Nu på kvällen känns det likadant i magen. Ingen vanlig mensvärk. Och precis nyss högg det till ordentligt på vänster sida.
 
Inatt frös jag inte, utan svettades istället. Det däremot kan jag göra ibland så det kan jag inte hänga upp mig på.
 
Men jag njuter för fullt av känslan av att känna mig gravid igen. Och jag ska njuta av det så länge jag kan!
Det här är det närmsta gravid jag har varit i alla fall. (Vad jag vet)
 
Ta hand om er <3
Mabs
2017-02-27 @ 21:36:02

Ååå!! Jag har tittat in här för att se hur det går för dig men nu va det ett tag sen. Nu ser jag att du ruvar!! Fantastiskt!❤ jag håller alla tummar och tår för dig. Den där smärtan du beskriver hade jag med, och nu är jag i vecka 14 ❤ hoppas så innerligt att allt går vägen för dig nu, ni förtjänar det så!! Kramar mabs

Svar: Tack fina du❤️ hoppas, hoppas! Underbart att höra att du är i v.14 redan, vad fort det går!!! :) Kram!
I väntan

Anonym
2017-02-28 @ 11:28:26

Är testdagen 8 mars? Då är det en vecka kvar? Vad lång väntetid, är det för att du gör det i stimulerad cykel?? KRAM

Svar: 7 mars är testdagen. Vet faktiskt inte varför det är så långt bort... Men jag vågar inte testa innan. Kram!
I väntan

Malin
2017-02-28 @ 12:31:31
URL: http://ivfdagboken.blogg.se

Åh vad lovande det låter!👍☺️ Hoppas så!

Svar: Tack fina du❤️
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0