Ruvardag 5, äl + 10

Känner mig något mer positiv nu...
 
Har legat i soffan och slumrat sedan senaste inlägget. När mannen kom ner från övervåningen märkte han att jag inte mådde bra, han kunde känna av den negativa stämningen. Han frågade om det finns något jag vill göra. Då kom jag på det, det enda jag känner för just nu: köpa godis! Blev genast på bättre humör när jag tänkte på det :) Så snart åkter vi och handlar!
 
Vad jag förstår så känner många exakt likadant inför mens som när de är gravida, så jag får försöka hålla hoppet vid liv. Får försökta tänka positivt. Varför skulle det inte funka? Allt ser ju bra ut. Vi har alla förutsättningar. Klart det ska gå! Klart att embryot lever och frodas inom mig.
 
Att jag har PMS kan ju lika gärna vara för att graviditetshormonerna rusar. Hoppas, hoppas, hoppas!
 
I natt vaknade jag av att jag frös något så otroligt. Fast jag hade pyjamas och ett tjockt duntäcke. Jag var tvungen att sätta på min morgonrock men frös trots det. Så jag kröp under mannens täcke också och hämtade värme från hans varma kropp.
 
Läste om en del som har haft som tidigt graviditetssymptom att de frös på nätterna. Hoppas det är så för mig med :) Idag har jag också varit väldigt trött. Sov flera timmar kring lunch. 
 
Nu ska jag snart trycka i mig godis. Skiter i att jag hade tänkt att leva mycket nyttigare. Lev som vanligt sa de ju. Och all leva som vanligt betyder godis på helgen för min del!

KRAM<3
Sanna
2017-02-27 @ 10:46:49

Ha is i magen och känn ej efter för mycket, vet att det är SVINSVÅRT men sysselsätt dig. Shoppa upp alla pengar, ät allt godis, kolla filmer och serier, träna och promenera med poddar öronen, så går tiden fort med=) Heja heja heja!!!! Kram!

Svar: Hihi, ska försöka <3 Tack för att du peppar!!! KRAM!
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0