Ruvardag 3, äl + 8

Idag har det hänt grejer på symptom-fronten!
 
Igår kväll innan jag skulle gå och lägga mig såg jag typ såg gravid ut. Min mage var svullen. Min mage brukar aldrig svullna. Sa till min man, men han påminde mig om att vi inte ska gå på några symptom.
 
I morse när jag vaknade kände jag mig nere och ledsen. Jag kände ingenting när jag låg där i sängen. Inget ynka graviditetssymptom. "Varför skulle jag vara gravid?", tänkte jag. Mannen påminde mig om att jag ska tänka positivt.
 
Sen när jag gick upp och gjorde ordning mig lite började magen kännas väldigt svullen och lite öm. Det högg till när jag böjde mig ner osv... Jag fick knappt igen mina jeans som jag haft på mig igår så jag tog på mig strumpbyxor och en strechig kjol istället. Har aldrig varit med om detta tidigare! Bara då när jag blev överstimulerad i december. Men tror inte ens jag var så här svullen då.
 
Den svullna och spända magen, och en känsla jag inte haft tidigare i magen, höll i sig större delen av arbetsdagen. Kändes typ som att gå runt med en vattenballong i magen. Det var som att jag inte kunde andas ett riktigt djupt andetag, magen var typ helt orörlig när jag försökte. Väldigt stram. Nu känns magen lite mjukare och mer normal igen, men fortfarande lite svullen.
 
Vad detta beror på, får tiden utvisa.
Men jag hoppas så innerligt att detta är positivt!!!
Maria
2017-02-25 @ 00:30:55

Håller tummarna för att det äntligen är din/er tur ❤️❤️❤️❤️

Svar: Taack❤️❤️❤️
I väntan

Resanviinteplanerat
2017-02-25 @ 17:08:30

Håller tummar och tår att det är positivt! ❤

Svar: Tack!! ❤️
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0