Hur ska man orka jobba?

Fem veckors semester är slut och nu jobbar jag 100 % igen. Känns skitjobbigt! På semestern har jag knappt gjort någonting, har ingen energi. Känns hemskt nu att behöva jobba 8-17 varje vardag hela hösten. Inga röda dagar förrän i jul! Hur ska jag orka???

Är i vecka 13 nu, går snart in i vecka 14. Jag är för trött för att ens känna mig glad. Missförstå mig inte, jag är sjukt tacksam över att få vara gravid, det är bara att det inte finns någon ork för den där bubblande glädjen. Känner mig lite nedstämd idag till och med, men det kanske är hormonerna? Känner mig inte supersocial. Vill bara hem och sova...

Hoppas jag får bli piggare snart! Men jag ska verkligen inte klaga. Det här är det som jag längtat efter och drömt om så länge. Jag önskar  bara att jag kunde spola fram tiden till februari så att vi får träffa vår lilla bebis! Önskar att han/hon kunde få vara här nu :)

Längtar såååå till mammaledigheten! Ska vara ledig 1,5 år och min man ska vara hemma varje fredag under minst ett år. Ska bli helt fantastiskt!

Längtar också till RUL där man får reda på könet. Ska bli så kul att börja shoppa efter det! Ser fram emot en tur till Ullared för inhandling av diverse bebisgrejer.

Men först ser vi fram emot ultraljudet 14 augusti. Efter det tänkte vi gå ut mer officiellt med graviditeten.

Ha en fin dag allihopa! <3
Sanna

Wohoo! Har väntat på en uppdatering! Känn ingen skuld för att glädjen försvinner ibland, det är helt okej tycker jag, hormoner och känslor spökar... Spännande med ultraljud på måndag! kRam!

Svar: Tack:) känns ibland som att man måste vara glad hela tiden, eftersom att man äntligen är gravid. Ska försöka släppa den "pressen".Jaa:) Kram!
I väntan

Kristina
2017-08-09 @ 12:49:39

Har också väntat på uppdatering. :) Jag var också mycket trött de veckorna. Började bli lite bättre i v 14 men tog många veckor att känna mig ok igen. Nu i v 19 känner jag mig helt ok. Mår illa ibland och är trött ibland, men det är så mycket bättre. Overkligt känns det fortfarande och jag hoppas jag kan glädja mig mer efter RUL om en vecka. Börjar även känna lite fosterrörelser och det är trevligt. Är der RUL du ska göra nästa vecka? Jag håller tummarna att allt ser bra ut. Kram

Svar: Jag tycker jag har varit piggare igår och idag så hoppas:) är i v. 14 nu!Kul att höra från dig, skönt att du mår hyfsat bra!
Där vi bor får man göra ultraljud v 12-14 och sen rul v 18-20 typ. Vilken dag har du rul? Kram!
I väntan

Kristina
2017-08-10 @ 14:08:03

Just ja det är samma där jag bor. Man får välja på ul eller kub kring v 13 och så rul i v 20. Jag har rul på måndag. Tror det kommer kännas som jag dör om den lilla inte mår bra. Så ultraljud samma dag som du. Jag håller tummarna att du ska bli piggare nu. :) Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0