Utifall att

Jag och min man håller på och renoverar vår trappa genom att limma på ny heltäckningsmatta runt stegen. Nu har vi bara några få steg kvar men eftersom jag hade ägglossning igår och insättning på lördag vågar jag inte utsätta mig för det starka kontaktlimmet mer denna menscykel. Vi försöker även naturligt så även om inte chansen är så stor så kan jag ju bli befruktad innan insättningen. Då vill jag inte göra något som riskerar det.
 
Men det är ganska irriterande. Att hela tiden behöva sätta sitt liv på paus, utifall att. För det där utifall att har ju aldrig blivit något, och det är mycket man får ge upp för det. Det är mycket saker man inte vågar göra, utifall att... Jag har till exempel inte fått till någon regelbunden träning på flera år just av den anledningen. För vem vågar träna efter ägglossningen? Utifall att...
 
Så trött på det här! Trött på att inte få göra vad jag vill. Nu längtar jag nästan till nästa mens så att vi kan göra klart trappan.
 
Försvarsmekanism?
Malin
2017-04-25 @ 07:45:11
URL: http://ivfdagboken.blogg.se

Åh vad jag känner igen mig. Dumma utifall att😕 Jag tränar så fort jag får mensen och sen slutar jag igen efter instopp. Helt sjukt hur man pausar livet. Det måste få vara vår tur nu så allt detta pausande är värt det💕

Svar: Eller hur!! Ja, det tycker jag med 💜💜💜
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0