Piss!!!!!

Livet är piss!
 
Både jag och mannen hade fått upp förväntningarna denna månad att vi kanske lyckats naturligt. Men så tog jag ett test i morse, och behöver inte ens säga vad det visade... Det värsta är nästan nu att se hur ledsen mannen blir.
 
Det är ju inget fel på någon av oss så varför lyckas vi inte??? Blir så arg och frustrerad. Nåt måste ju vara fel ändå!!!!??? Kan man göra någon vidare utredning?
 
Min lott i livet verkar vara att se alla andra lyckas få barn, medan vi får kämpa månad efter månad, år efter år, utan tillstymmelse till plus. Är så arg på allt och alla.
 
Orkar inte hoppas något mer nu, orkar inte bli sänkt mer. Men vad är alternativet?
 
HATAR det här!!!!!!
Sanna
2017-04-05 @ 13:32:18

Ni kommer lyckas! Ni har fina blastocyster i frysen och det börja väl bli dags för nästa försök? KRAM

Svar: Tack för pepp💜 ja, mensen borde komma i helgen sen är det dags igen!KRAM!
I väntan

Matelan
2017-04-05 @ 14:17:48

Känner likadant som du. Hoppas också på att det går naturligt denna gången, det är inget fel på någon av oss heller och varje gång blir man lika knäckt. Nu ska vi göra om ÄP och hoppas på fler fina ägg. När ska ni sätta in ett nytt fint ägg? Kram på dig!

Svar: Visst blir man, helt knäck 😭 usch, det är verkligen kämpigt detta! Jag väntar på mens som bör komma i helgen och efter det ska jag ringa rmc så vi kan sätta igång igen. När får ni köra igen? Stor kram!
I väntan

Madde
2017-04-05 @ 20:08:59
URL: http://minstorstalangtan.blogg.se

KRAM 💕

Svar: 💜💜💜
I väntan

Kristina
2017-04-05 @ 20:50:28

Känns som vi ofta är i samma fas i barnlöshetskiten. Jag kände också på mig att vi skulle lyckas denna gång. Försök 30 typ. Tänk så typiskt det varit. Vi skulle säga något i stil med "Thihi vi försökte och försökte och det gick inte men såååå slappnade vi av för vi visste att nästa ägglossning får vi tillbaka en perfek blastis och då blev vi gravida helt på egen hand. Thihi, slappna bara av såååå löser sig allt". Men i stället kom mensen som en klocka, som alltid och värken var 10 gånger värre än det brukar vara. Skit säger jag bara, men nu är det i alla fall äntligen dags för oss att ta LH-stickor för att göra insättning av vår blastocyst. Det är en så hemsk situation detta. Att inte veta om det någonsin kommer att gå. Det hjälper ju inte hur positiva alla än är och säger att allt ser så fint ut och ni absolut kommer få barn för det kan man aldtig veta helt säkert. Har ni fått besked när ni kan göra nästa insättning än? Kram Kristina

Svar: Ja, vi verkar ofta befinna oss i samma situation! Usch, förstår dig precis! Man hinner verkligen skena iväg i fantasin... nu får vi försöka ladda om och hålla tummarna för våra blastisar istället! Har ni en eller flera i frysen? Väntar mens i helgen och sen får vi köra insättning efter äl. Kom igen nu!!! Kram💜
I väntan

Matelan
2017-04-06 @ 11:47:24

Vi ska ringa in nästa mens (har precis haft äl) och kolla om vi får plats för nytt ÄP, tyvärr blev vi nekade 3 gånger vid förra ÄP. De 3 månaderna var hemska. Kramar!

Svar: Men fyy vad hemskt att bli nekade tre ggr!!! Håller verkligen tummarna att ni inte blir nekade nu! Kram
I väntan

Anonym
2017-04-06 @ 21:20:00

Kämpa på! Vi gjorde 10 st ivf försök därav sista gången så fanns det ett ägg i frysen, och vi bestämde oss "nu kör vi sista gången och ingen av oss trodde alls på det längre. Men de funkade och ja kämpa på !
Kram

Svar: Wow, vilka kämpar ni är! Fantastiskt att höra att ni lyckades till slut, det inger hopp. Kram <3
I väntan

Anonym
2017-04-07 @ 08:06:19

Jag ska börja med ägglossningstest i helgen. Sedan en vecka efter ägglossning får vi tillbaka en fryst en om det inte krockar med påsk eller helg. Vi fick tre till frysen. Hoppas att april är vår månad! :) kram

Svar: Håller tummarna! :D Kram
I väntan

Malin
2017-04-10 @ 16:57:28

Hej har inte läst några bloggar där man berättar kring IVF men har kännt att behovet blivit större och större. Läste ett inlägg av dig där du pratade linköping vilket väckte mitt intresse då det är dit jag också är remitterad. Sträckläste sedan hela bloggen nu efter jobbet. Det var som att du skrev om mina tankar och min situation. Min kille och jag har precis som er ingen förklaring till varför vi inte kan få barn. Körde också ett par omgångar med letrozole utan resultat. Blir lite rädd när man märker att processen blir så långdragen och att jag får en klump i halsen när man läser om alla nederlag, vill inte känna då själv. Tog det långt tid från första besöket till att processen var igång? Jag kommer att följa din blogg slaviskt från och med nu. Tack för att du delat med dig av så många tankar.

Svar: Hej Malin! Vad roligt att du har hittat hit, men såklart inte roligt att du också behöver gå igenom detta, det önskar jag ingen! Sen är inte allt så nattsvart som vissa inlägg kanske beskriver, inte hela tiden i alla fall :) Mycket är bra och många dagar mår jag hyfsat bra. Hur länge har ni försökt? Det tog inte lång tid från första besöket i Linköping tills vi var igång. Vi skulle ha fått börja redan vid nästkommande mens, men då kunde vi inte så vi väntade till mensen efter det. Det som däremot har varit segt för oss var att jag blev överstimulerad så vi fick inte göra någon återföring. Vi fick istället vänta en hel menscykel för att påbörja FET vid nästa menscykel. Sen lyckades vi inte på det försöket, så då fick vi vänta en hel menscykel igen, för att påbörja nästa försök, som vi är inne i nu. Nu hoppas jag verkligen att detta ska gå vägen. Håller tummarna för er med! Kul att du vill följa bloggen. Håll mig gärna uppdaterad hur det går för er :) Kram
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0