Rädd för överstimulering

Jag är så orolig för överstimulering! Vill inte vara med om samma sak som sist, att resa upp till Linköping med stor förväntan, för att sedan bli nekade återföring pga för mycket vätska äggstockarna. Vill inte höra de orden igen, nu måste det bara gå vägen! Nu måste jag få lön för den mödan den innebär att gå igenom äggplock, och den här hemska ofrivilliga barnlösheten också för den delen.

Jag känner mig spänd och lite svullen över magen. Är så rädd att det ska bli samma som sist. Kan man ändå tjata till sig ET i så fall, på egen risk? Tro mig, jag är verkligen beredd att ta den risken! Det är inget som skrämmer mig lika mycket som tanken på att aldrig få biologiska barn. Jag offrar gärna några veckor på sjukhus med överstimulering, bara jag får bli gravid!

Jag äter chips och dricker vätskeersättning med salter. Någon som har andra tips för att undvika överstimulering? Ska jag ta promenader eller bara vara helt still?

Kram på er!

Pånolligen
2017-05-25 @ 09:42:18

Hej!
Man blir alltid lite svullen efter, jag trodde ju att det inte skulle bli insättning sist för jag kunde knappt gå dagen efter. Det va lite bättre dagen för äggplock så dagen efter är ju värst. Mitt tips är att vila, inte röra på dig för mycket o inga promenader. Det går säkert bra imorn! Så länge som du inte får svårt att andas eller mår illa, isåfall tycker jag inte att du ska försöka dölja det för läkarna eftersom det är farligt. Lycka till imorgon! 👏🏻👊🏻😘

Svar: Tack❤️ Ska vila och ta det lugnt :)
I väntan

Malin
2017-05-25 @ 21:26:06
URL: http://ivfdagboken.blogg.se

Jag åt mycket saltlakrits, Vart så glad när doktorn sa det. Älskar lakrits!
Hoppas att det går bra och att du får göra ET. Jag tror att det kommer gå bra. Kram

Svar: Härlig ordination! Älskar saltlakrist, åker och köper en påse nu:) tack!!! Kram
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0