Vilken miss!

Idag ringde de från kliniken. Hörde direkt att det var den strama sjuksköterskan. Hon sa att hon hade nya direktiv. Toppen tänkte jag, nu sänker de dosen så att jag inte blir överstimulerad som sist!
 
Men döm till min förvåning att hon sa att jag skulle fortsätta med 100 enheter Gonal F ikväll, på lördag och söndag, och sedan ta ett nytt ultraljud på måndag. Kände direkt att modet sjönk i mig. Piss, nu kommer det ju bli samma som sist! Efter gårdagens ultraljud som visade ca 10 mellanstora blåsor och minst lika många som var lite mindre, så blev jag orolig för överstimulering igen... (Blev dock glad att slemhinnan redan låg på minst 9 mm, kanske till och med 10!)
 
Jag frågade sköterskan "varför sänker de inte dosen eftersom jag blev överstimulerad med den dosen sist?". Hon sa att mina värden såg bra ut och att läkarna hade bedömt att jag skulle fortsätta med den dosen. Förklarade då att jag inte fått göra färskåterföring sist och att tre av fyra av våra embryon dött vid upptiningen, och att vi inte vill vara med om det igen! Då frågade hon om jag ville prata med en läkare - ja, tack!
 
Sköterskan ringde tillbaka snabbt efter att hon själv hade pratat med en läkare. De hade gått igenom mitt fall noggrant nu och sett att trots att värderna sett bra ut inför äggplock hade blåsorna stuckit iväg jättemycket på slutet. Så de gjorde nu samma bedömning som mig - att vi ska sänka dosen. Så nu ska jag ta 75 enheter Gonal F istället.
 
Puh, bra att man kan stå på sig!
 
Får besked om när äggplock blir efter ultraljudet på måndag. Men antingen onsdag eller fredag. Min läkare i min hemstad trodde onsdag.
 
TREVLIG HELG ALLIHOPA!
Sanna
2017-05-19 @ 18:45:39

Men va fanken! De måste ju ha koll! Hade du inte sagt ngt hade det kanske blivit samma visa igen? BRA jobbat att du fick igenom en sänkt dos!! Fortsätter håller tummarna, kram!

Svar: Eller hur, min man blev jättearg när han hörde det. Han sa "bra att du är så insatt i detta så du kunde säga till". Vi utnämnde mig till ivf-expert, haha...Tack fina! Trevlig helg!!! Kram❤️
I väntan

Sanna
2017-05-20 @ 10:04:26

Amen jag förstår honom, läkaren ska ha koll på sånt och inte ordinera fel dos...Hehe jag håller med, du har KOLL! =) ha en fin helg du med, kram!

Svar: Ja, man tycker ju det :) Hihi. Kram!
I väntan

Malin
2017-05-22 @ 07:47:54
URL: http://ivfdagboken.blogg.se

Vilken tur att du har koll och kan fixa👍 Känns som att det är viktigt att man läser på så man kan stå på sig, inte för att det ska behövas men annars går dem bara efter deras vanliga mått. Hoppas det går bra idag 😀 Kram

Svar: Eller hur! :) Kram!
I väntan

Matelan
2017-05-22 @ 12:41:52

Skönt att du fick dosen ändrad! Jag tog min första gonal-f spruta (andra äp) igår och har fått ändrad dos jämfört med sist. Hade 22 ägg sist, men endast 13 st var mogna. Så nu ska jag ha lägre dos de sista dagarna inför VUL för att inte så så många - men fler mogna ägg. Nervöst! :) Kram

Svar: Ja, jätteskönt! Håller tummarna för er!!:) Kram
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0