När ska livet vända?

Hur mycket ska man orka med?
När får det vara nog?
När ska livet vända?
När är botten nådd?
Hur orkar man resa sig igen? När livet gång på gång slår ner en till marken, spottar på en, sparkar på en, hånar en...
Hur mycket blir det kvar av mig när mitt liv ligger utspritt i spillror från alla fall?
När man gång på gång blir besviken.
När hoppet sakta tynar bort.
När relationer sakta glider iväg. Utom räckhåll.
När glädjen är en avlägsen vän man inte har haft kontakt med på flera år och man undrar om man tappat kontakten för alltid.
Finns det någon väg tillbaka?
Finns det någon väg framåt?

När ska livet vända, när ska lyckan le mot oss?
Resanviinteplanerat
2017-05-09 @ 16:57:11

Jag önskar jag kunde bädda in dig i en varm skön kram❤ Att jag kunde göra dig hel & få dig att finna ork!
Men tillsammans klarar man mer än vad man tror & du, du är aldrig ensam ❤❤❤

Svar: Tack fina du!!!❤️❤️❤️
I väntan

Sanna
2017-05-09 @ 18:12:51

Önskar jag kunde göra något för dig, vill ge dig allt hopp i världen, ge dig styrkan och glädjen tillbaka. KRAM!

Svar: Tack fina ❤️❤️❤️
I väntan

Anonym
2017-05-09 @ 22:13:34

Kämpa på!!! Gråt skrik och sörj varenda jäkla misslyckande men stig upp och fightas som fan, för den dagen du har ditt barn i din famn var allt så jävla värt det och du kommer tillslut glömma att du ens mått så dåligt som du gör nu...jag lovar. Så kämpa bara på!

Svar: Tack för pepp, vi ska kämpa! Vi ska få vårt barn till slut!!!🙌🏻💪🏻
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0