Rosa moln, överstimulering och oro

Hej allihopa!
 
Nu har det gått två dagar sedan jag plussade och nationaldagen var helt fantastiskt. Vi berättade för våra närmaste som blev sååå glada för vår skull! Träffade också en del familjemedlemmar och jag och mannen firade med både libanesisk mat och pizza den dagen :D
 
Igår tog jag ett nytt gravtest på morgonen, som visade starkare än dagen innan. Blev jätteglad! Ringde också RMC och frågade om min svullna mage. Det stramar och har sig och det är lite svårt att gå. Svårt att stäcka upp armarna exempelvis. Det är svårt att dölja min mage också, ser ut att vara i månad 4-5 typ... Hon sa att det låter som att jag har blivit lite överstimulerad. Att jag ska dricka mycket och vila. Och ta lugna promenader. Jag ska ringa om det blir värre, om jag börjar må illa eller har svårt att andas.
 
Svävade på rosa moln igår på jobbet. Jag är gravid, jag är gravid, kunde fortfarande inte fatta! Kunde sitta och fånle för mig själv :)
 
På kvällen igår blev överstimuleringen värre. Blev mer svullen och fick lite ansträngd andning och jättesvårt att gå. Kunde inte gå helt upprätt, stramade för mycket. Blev lite orolig, men det kändes ändå inte så farligt att vi behövde åka in. Men jag sjukanmälde mig till idag, torsdag, och jag drack jättemycket hela dagen och även på kvällen innan jag gick och lade mig.
 
Hade svårt att hitta någon skön position att sova på. Var hemskt obehagligt med överstimuleringen. Fick bulla upp lite kuddar under magen och under nacken så jag kom högre upp. Det funkade bättre.
 
I morse vaknade jag tidigt, vid 5. Bestämde mig för att ta ett nytt test, galet, jag vet! Till min fasa var strecket svagare än dagen innan! (Men fullt synligt) Tog ett till test som visade likadant. Tittade på urinen i koppen och den var rätt ljusgul om man jämför med hur den brukar se ut på morgonen (mörkgult). Men såklart började jag googla och då blir man ju genast orolig för missfall! Hatar google!!! Passar inte mig och mina katastroftankar!
 
Kissade i koppen igen efter någon timme och tittade på mitt urin. Det var väldigt genomskinligt.
Antar att det var väldigt utspätt efter allt jag drack igår, därför blev koncentrationen svagare.
 
Somnade efter en stund och drömde om tester... Sen när jag vaknade kissade jag i koppen igen. Nu var urinet ganska mörk. Så nu tog jag ett clearbluetest, innan hade jag tagit billiga stickor. Och till min stora glädje och lättnad dök det direkt upp ett stort fint plus! PUH!
 
Lovade mig själv att inte testa mer nu förrän nästa vecka när vi ska ringa in resultatet. Det är bara tortyr!
Så jag lugnade mig och allt kändes underbart igen. Men sen när jag åt frukost kunde jag för mitt liv inte komma ihåg om jag käkat mina gravid-vitaminer eller inte. Nu började jag istället googla och noja över detta. Vill inte käka dubbeldos, men vill samtidigt få i mig allt jag behöver, speciellt folsyra.
 
Bestämde mig till sist att jag istället ska käka massa livsmedel som innehåller rikligt med folsyra idag.

Nu ska jag försöka sluta noja och fortsätta njuta av att jag faktiskt är GRAVID. :D Kolla vilket fint plus!!! :D:D:D<3
 
Anonym
2017-06-08 @ 14:04:14

Härliga nyheter, massa grattis! Vitaminerna är ju inte så på dagen, gör säkert inget om du glömde dem en eller några dagar ;) Hur många IVF och hur många återföringar har ni gjort? Önskar du kunde inge lite hopp åt oss som fortfarande kämpar! Att det kan lyckas efter en tid. Vill gärna höra hur många försök det tog innan du blev gravid! Lycka till nu!:)

Svar: Taack! <3 Hehe, nä, det gör säkert inget, man blir lite nojig bara!Detta var vår andra IVF och vår andra återföring. Vår första IVF fick vi göra totalfrys pga överstimulering. Sen överlevde bara 1/4 ägg, så det kändes jättetrist. Läkarna trodde det blev sämre kvalité pga att jag fick ut rätt mycket ägg och blev överstimulerad. Denna gång blev det mycket bättre bevisligen :) Vi fick även 6 till frysen trots mindre mängd utplockade ägg.
Hur många försök har ni gjort? Ge inte upp! Har läst om mååånga som har kämpat med IVF efter IVF och till sist lyckats :) Stor kram!
I väntan

Matelan
2017-06-08 @ 15:06:19

Åh vilket fint plus! Hihi har vääääntat på ett nytt inlägg från dig. Grattis ännu en gång!

Svar: Taaack fina! <3 :D
I väntan

Anonym
2017-06-08 @ 15:51:00

Stort grattis igen! Oron kommer nog alltid finnas där och jag tog också många test ibörjan. :) Nu är jag i v 10 men är orolig som bara den. Blöder ibland dessutom men VUL i v 5 och 8 visade ändå normal graviditet så försöker ta det lugnt. Hoppas du snart mår bättre och att det går vägen!! Kram Kristina

Svar: Taack! <3 Roligt att höra från dig! Skönt att allt såg bra ut, det är ju tydligen vanligt att blöda lite också, men förstår att det är läskigt. Nu njuter vi båda två tycker jag, tänk att vi båda är gravida!!! Helt fantastiskt! :D Kram
I väntan

Varvagtillettbarn.blogg.se
2017-06-08 @ 19:03:43

Grattis till er!!! :)

Svar: Stort tack! <3
I väntan

Pånolligen
2017-06-08 @ 19:37:40

Stort grattis!! Hoppas du mår bättre snart 😘

Svar: Tack fina!! <3
I väntan

Sanna
2017-06-09 @ 06:44:33

Stort Grattis! 💜

Svar: Tack!! :D <3
I väntan

Anonym
2017-06-10 @ 11:13:23

Är det extra viktigt med folsyra vid IVF? Jag åt ingen extra folsyra vid min andra graviditet och var slarvig vid min första men har 2 väldigt normala barn.

Svar: De sa till mig innan vi gjorde IVF att jag ska äta det, men jag hade redan gjort det flera år innan, sen vi började försöka. Vet inte om det är extra viktigt vid IVF faktiskt... Du kanske fick i dig mycket folsyra genom maten? :)
I väntan

Anonym
2017-06-10 @ 12:22:49
URL: http://denstoralangtan.bloggo.nu

Ååh stort grattis :D

Svar: Taaack! <3
I väntan

Anonym
2017-06-12 @ 08:49:28

Nu börjar en annan slags oro, men så härligt ! Stort stort mega stort grattis!

Svar: Taaack! <3
I väntan

Anonym 1.
2017-06-12 @ 19:46:59

Kul att du svarade! Vi har gjort 5IVF, en ET varje gång och 1-3 FET per IVF. Hållit på länge, sedan 2013, två missfall ;( Folsyra är förresten viktigt för alla som försöker få barn, det förhindrar en missbildning i ryggmärgen tycler jag läkarna sade, den är rätt ovanlig, men det är lätt att förebygga den genom att modern intar tillräckligt folsyra. Så det har inget med IVF att göra utan det gäller alla mödrar, jag har frågat om det på apoteket :) Lycka till -kramar till dig och bönan! Johanna (inne på försök 12)

Svar: Ååh vad jag önskar att det ska få gå vägen för er nu! Är ni inne i någon behandling just nu? Stor kram!!
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0