VUL

Fy vad nervös jag har varit idag! Vaknade tidigt och var orolig. När vi var på väg upp till kliniken ville jag bara vända och gå därifrån. Ville hellre leva i ovisshet och tro att allt var bra än att få ett tråkigt besked. Sa till min man att jag inte skulle orka det... Han försökte lugna mig och sa att allt kommer gå bra. 

När läkaren kom och hämtade oss kände jag ett lugn komma över mig. Men när jag satt där i gynstolen så var det som att hela livet ställdes på sin spets. Nu skulle vi få beskedet som avgjorde allt. Vågade knappt titta.

Men direkt såg jag att det var som en grå klump där på skärmen och han sa direkt att det här ser bra ut! Sen pekade han på skärmen och sa, ser ni det lilla vita som fladdrar där? Det är hjärtat!

I det ögonblicket rann all oro och nervositet bort! Det var så underbart befriande att få höra de orden, att hjärtat slår! Det är alltså på riktigt! Vi väntar bebis!

Fostret var 13 mm vilket var helt som det ska i v 8 (7+5). Han tyckte allt såg kanon ut och vi blev så glada och lättade och tackade honom så mycket.

När vi kom ut grät min man en skvätt. Jag själv kände mig otroligt lättad och heeelt slut. Det var verkligen en enorm anspänning inför detta! 

Vi skickade en video med det tickande hjärtat till våra närmaste och de blev så glada för vår skull!!!

Nu ska jag slappna av och njuta av sommaren, livet och den underbara känslan att få vara gravid!

Efter 2,5 års kamp, flera hormonbehandlingar och två IVF:er väntar vi äntligen vårt efterlängtade och älskade barn!

BF: 14 februari ❤️

Sanna

Ååååååååååååååååååååååh underbara nyheter!!! Magiskt!! Så skönt, NJUT! Kramar!!

Svar: Eller huuur, helt overkligt!! Taack❤️😀 Kraam
I väntan

Longingforababyblog

UNDERBART! Vad glad jag blir för er skull. Njut nu av sommaren, av varandra, av lyckan, pirret, och känn er så stolta över allt ni tagit er igenom. Här är beviset på att det är värt det i slutändan <3

Svar: Ååå tack!! ❤️ ja, det är verkligen värt allt! Stor kram!
I väntan

minresa.wordpress.com
2017-07-03 @ 15:45:36

Men så underbart!!!! Så roligt! Stort stort grattis! Njut nu! 💕💕💕

Svar: Tack fina! Håller alla tummar och tår för er imorgon! 😀💜
I väntan

Anonym
2017-07-04 @ 08:36:43

Hurra - blev tårögd när jag läste detta, så fantastiskt att höra. Inger hopp att det en dag ska lyckas!
/L

Svar: Fantastiskt roligt att få inge hopp till någon annan! ❤️ Ge inte upp! Det är värt all kamp sen när man väl lyckas:) Kram
I väntan

Mikaela SVT Nyheter
2017-07-06 @ 14:50:03

Grattis till graviditeten!!!

Jag jobbar med ett nyhetsreportage för SVT Nyheter om hur både mannens och kvinnans ålder spelar roll för att lyckas med provrörsbefruktningar (färsk studie från Harvard visar att även mannens ålder har betydelse för resultatet).

Nu vill jag gärna intervjua ett par som lyckats få barn genom IVF, i Stockholmstrakten, alternativt någon som är mitt uppe i processen.
Skulle ni vilja vara med och berätta om era erfarenheter?

Vänliga hälsningar,
Mikaela Sonck
SVT Riksnyheter

E-post: [email protected]

Svar: Hej Mikaela! Tack!
Vi bor långt ifrån Stockholmstrakten, men lycka till :)

Allt gott!
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0