Bottenlös sorg

Igår kväll fick jag det också "svart på vitt" efter att ha bestämt mig för att ta ett test.
 
Jag hade inte kunnat förbereda mig på den reaktion som skulle komma efter att jag såg resultatet. Hela dagen hade jag tvingats hålla ihop det på jobbet, men nu var det som att dammluckorna brast.
 
Har aldrig känt mig så förtvivlad i hela mit liv. Bara grät och grät och skrek rätt ut.
 
Nu känns allt bara nattsvart. För första gången i mitt liv är jag riktigt rädd att jag kanske aldrig kommer få bli mamma till biologiska barn. Hoppet som fanns innan är släckt. Kvar finns bara ett oändligt mörker. I morse var det som att vakna upp från en mardröm, bara för att inse att det inte var en mardröm, utan vårt liv.
 
The botten is nådd.
Hur tar man sig upp härifrån?
Anonym
2017-03-03 @ 09:07:05

Snubblade in på din blogg... ville bra säga att du verkar vara en riktig kämpe och jag hoppas verkligen att dina drömmar tillslut går i uppfyllelse ❤❤❤ styrkekramar från Maria

Svar: Tack fina du ❤️
I väntan

Sanna
2017-03-03 @ 09:27:35

Du kommer bli mamma,och du kommer ta dig ur detta, du är stark och klarar allt. Massa kramar till dig.

Svar: Tack för peppen, betyder mycket ❤️ Stor kram!!!
I väntan

Sanna
2017-03-03 @ 09:28:09

Du kommer klara detta och orka vidare, jag lovar. Massa kramar.

Svar: Tack fina du❤️❤️❤️
I väntan

Maria
2017-03-03 @ 09:52:31

Tillåt dig själv att vara ledsen och sörja det dom inte blev den här gången. Men glöm inte att nästa gång är det förhoppningsvis er tur att få det efterlängtade plusset på stickan.

Svar: Tack ❤️❤️❤️
I väntan

minresa.wordpress.com
2017-03-03 @ 10:27:33

Vi är i samma sits - du och jag. Över för vår del oxå. Ska ta testet imorgon bitti för att få det "svart på vitt", men jag vet redan. 😔

Hur tar vi oss vidare? Får väl göra som alla andra gånger - gråta o sörja, sen är det dags att samla sig och ge sig in i kampen igen. Känns omöjligt just nu... men alternativet är inget vidare.

Kramar till dig ivf-syster! ❤

Svar: Ja, usch och fy. Vidrigt detta är. Får deppa ihop och komma igen. Kram till dig med ❤️
I väntan

Matelan
2017-03-03 @ 10:30:04

Tänk såhär, alla par som försöker bli gravida på "normalt" vis lyckas sällan på första försöket. Det är inte helt osannolikt att det tar upp till 1 år att bli gravida på "normalt" vis. Så börja planera för nästa äventyr, jag tror er och vår tid kommer. Styrkekram

Svar: Tack ❤️ Kram
I väntan

Sofia
2017-03-03 @ 10:52:47

Åh vad tråkigt..! Men kom ihåg att du har bara gjort ett enda IVF försök, visst var det ditt allra första? Ingen orsak att deppa om att ni aldrig skulle lyckas än :) Hälsningar en som gjort 6 återföringar, och inget fel eller problem har hittats hos oss heller ;)

Svar: Tack för peppningen ❤️❤️❤️
I väntan

Anonym
2017-03-03 @ 17:15:52

Jag beklagar. Det finns nog inga genvägar för att ta sig vidare. Var ledsen så länge du vill. Gråt till tårarna tar slut. Planera sen för nästa insättning, men först låt er vara ledsna. Denna situation är skit. Kristina

Anonym
2017-03-03 @ 17:15:54

Jag beklagar. Det finns nog inga genvägar för att ta sig vidare. Var ledsen så länge du vill. Gråt till tårarna tar slut. Planera sen för nästa insättning, men först låt er vara ledsna. Denna situation är skit. Kristina

Svar: Tack ❤️❤️❤️
I väntan

Madde
2017-03-03 @ 21:27:37
URL: http://minstorstalangtan.blogg.se

Vad ledsen jag blir! Kämpa på! Detta var ert första försök & läkarna säger att man ska se de tre försöken som en hel behandling, eftersom det oftast kräver 3 försök för att lyckas. Nästa gång är det er tur! ❤️ KRAM

Svar: Tack fina du! ❤️ Kram
I väntan

Elefantmamman
2017-03-04 @ 10:10:03
URL: http://elefantmammansliv.blogg.se/

Lyckades uppdatera och få upp din tre senaste inlägg här.. är så ledsen för er skull!!😓😭

Svar: Ja, det känns verkligen piss. Tack för din omtanke, hoppas du mår bättre <3 <3
I väntan

Anonym
2017-03-04 @ 10:17:38

Hej

Vi försökte 10 gånger och vi bestämde att 10 gånger får räcka ....alltså ge inte upp ä, bryt ihop och på det igen!

Svar: Hej! Hur gick det för er? Kram
I väntan

Resanviinteplanerat
2017-03-04 @ 10:31:30

Sörj så länge du behöver, tillåt dig att känna bottenlös sorg! Man orkar ta sig upp igen, det känns helt omöjligt mellan varven. Men man tar sig upp igen & orkar lite till, en dag i taget! Stora varma kramar ❤

Svar: Ja, det är nog viktigt att tillåta sig själv att sörja. Vi tar en riktig depparhelg jag och min man. Jag orkade inte gå till jobbet igår, klarade inte det. Mannen köpte hem en massa godis och läsk och så tittar vi på serier. Orkar inte möta världen, vi stänger inne oss. Sen kanske vi orkar resa oss upp igen på måndag. Stor kram tillbaka <3
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0