Så orolig

Idag känner jag mig så nere, känner mig inte gravid! Varför kan jag inte få må illa och få jätteömma bröst nu så att jag kan slappna av lite?

Vet ju att det är så fruktansvärt olika, men kan inte låta bli att oroa mig ändå... Vill bara att det ska vara 3 juli nu så att vi får se att det är en liten där inne!

Mina enda symptom är trötthet (sover jättemycket), grymt stor aptit och min svullna överstimulerade mage. Mår inte illa och brösten är bara pyttelite ömma ibland. Idag är jag i v. 6 (5+2).

Tyckte att jag hade mörkare bröstvårtor någon dag förra veckan, men nu tycker jag de ser normala ut igen. Tror dock brösten har blivit större. En dag förra veckan reagerade jag väldigt på lukter också, men inte längre.

Men det kanske kan variera????

Däremot har mina bröstvårtor blivit torra och typ börjat flagna och jag har jättetorra ögon på nätterna. Igår när jag borstade tänderna och sedan borstade tungad märkte jag något ovanligt. Jag fick ingen kräkreflex som jag alltid får när jag borstar tungan. Försökte provocera fram det men det kom ingen. Märkligt. Kanske blir jag helt anti-illamående när jag är gravid???

Har även fortsatt lite molvärk till och från. Tror även att jag kissar oftare, var uppe två, tre gånger i natt har jag för mig.

Jag trodde innan att när jag väl plussade, då blir allt bra! Och visst har jag svävat på rosa moln, de första dagarna. Men nu har oron tagit över :/ Google både hjälper och stjälper. Mest det senare tror jag.


Ta hand om er <3

PS! En sak jag förbjuder i kommentarerna är m-ordet. Men jag vet ju att ni bara brukar komma med uppmuntrande och peppande kommentarer <3
Matelan
2017-06-16 @ 10:17:57

Oron försvinner nog inte förrän man varit på första ultraljudet och fått se att allt stämmer. Kanske försvinner inte oron då heller (?). Själv har jag också fått positiva tester - tre dagar i rad nu, men jag blöder sparsamt så jag vågar inte tro på det riktigt. Jag har testdag imorgon. Mörkare och ådriga bröstvårtor/vårtgårdar har jag och idag klöktes jag vid tandborstningen (så vi har tvärtom). Annars är det ingen skillnad för min del. Pratade med en sköterska på kliniken idag och hon sa bara lyssna på din kropp den vet bäst och alla upplever olika. <3 Kram

Svar: Men ååå så roligt att du testat positivt - stort grattis till graviditeten!!! 😀 Jag tror också att mkt av oron släpper när man fått göra första ultraljudet. Det är ju helt normalt att ha sparsamma blödningar, men vet att man nojar sig över allt. Stor kram!
I väntan

Sanna

Grattis Matelan!!! Vad roligt!!!!

Sanna

Det är så olika för varje person, jag tyckte inte heller jag kände massor de första två veckorna jag visste att jag var gravid så oroa dig inte utan forsook att njuta och ta varje dag som de kommer =) Kramar!

Kristina
2017-06-16 @ 11:03:10

Jag håller med om oron. Jag trodde att jag skulle känna eufori när vi äntligen fick positivt test men nej, jag har bara varit orolig. Inte ens 2 VUL har kunnat göra mig mindre orolig. Gällande sympom så kom mina först v 7 och sedan kom och gick de och blev bättre v 9-10 och nu är det bara lite symptom kvar ibland. Ta hand om dig!

Anonym
2017-06-16 @ 14:02:21

Det varierar jättemkt! Jag är själv gravid i v. 35 med tredje barnet nu, dock aldrig varit i ivf svängarna och ingen graviditet har varit den andra lik, med sonen låg jag inlagd med dropp pga kräkningar från v.7 till v. 13, med dottern från v.6-v.18 och med sonen nu har jag kräkts EN gång! 😁 Snacka om att vara i himmelriket! Symptomen kommer att komma lite då och nu, helt normalt! ♡♡♡

Anonym
2017-06-16 @ 18:24:00

Har du gjort blodprov? Be din klinik om ett blodprov så ser du svart på vitt hur det står till :) Man kan göra fler för att se att allt fortskrider som det ska. Tråkigt att gå runt ovetande, kämpa på!

Anonym
2017-06-16 @ 20:30:08

Jag hade en lång resa till min graviditet. Men på något magiskt sätt kände jag lugn när jag blev gravid. Men det kan man kanske inte välja själv, för mig bara kom det över mig. Men det jag egentligen vill säga är att i princip ALLT är normalt. Under de första, ja säg, 16 veckorna hade jag ibland ont i magen, ibland molade det, ibland kändes det ingenting. Och min graviditet gick hur bra som helst och var hur normal som helst. Kissa mycket en dag, ont i magen men kissa lite en annan dag, må illa nån gång ibland, vissa slutar kräkas i vecka 12 men jag började kräkas i vecka 13. Allt är normalt!

Anonym
2017-06-17 @ 00:18:22

Jag går fortfarande runt och är orolig och jag känner mig inte ens gravid , jag tror att vi som går igenom ivf har mycket svårare att släppa denna ständiga oro , just för att vi kämpat så länge och mycket efter ett plus . Jag är i v16 nu och oroar mig fortfarande extremt över att något ska va fel/gå fel. P.s mitt illamående började komma i V8 om jag inte minns fel ❤️❤️❤️

Anonym
2017-06-17 @ 09:28:36

Stort grattis till att du är gravid är så himla glad för din skull och det ska bli så roligt att följa ❤️ Hoppas att din oro släppet så att du kan njuta fullt ut..när jag var gravid brukade jag tänka på hur många människor det finns på denna planet och hade allt varit så himla riskfyllt och känsligt som man ofta tror efter en stunds googlande så hade vi vart utdöda för längesedan... 😋

Anonym
2017-06-17 @ 09:28:36

Stort grattis till att du är gravid är så himla glad för din skull och det ska bli så roligt att följa ❤️ Hoppas att din oro släppet så att du kan njuta fullt ut..när jag var gravid brukade jag tänka på hur många människor det finns på denna planet och hade allt varit så himla riskfyllt och känsligt som man ofta tror efter en stunds googlande så hade vi vart utdöda för längesedan... 😋

Anonym
2017-06-17 @ 10:11:58

Nu kommer en helt annan oro, och de här oron är att man har kommit en bit på vägen, men nu börjar nästa orosfas, går det här hela vägen,? Ja man har mycket tankar kvar, men du snälla låt bli och läs på Internet, de blir värre , däremot försök att lev ditt liv, och ja njut istället.

langtaneftermini
2017-06-20 @ 17:44:08

Mina symptom kom också i v7, och det enda jag kunde känna av varje dag var illamående och trötthet. De andra kom och gick. Runt vecka 10 så försvann allt. Och det här med ömma bröst känner jag av mest nu, gör ibland fruktansvärt ont, och är i vecka 17 nu (16+5) ☺️ Så glad att su äntligen fått sitt plus ✨ Man känner sig så nervös innan första ultraljudet, men sen släpper nästan allt och man in försöka njuta lite. Nu är det inte lång tid kvar innan du får se den lilla ärtan 💕

jenny
2017-07-02 @ 16:09:35

Hej. är i v 7+6 nu, ska på VUL 5 juli. Mår också jätte bra. inget illa mående alls

Svar: Vad skönt! :) håller tummarna att allt ser bra ut!! Kram
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0