Ringt in resultatet

 
Fy vad nervös jag var igår kväll och hela natten. Både jag och mannen sov dåligt. Var så rädd att testet jag skulle ta idag inte skulle visa något eller vara jättesvagt. Men till vår lättnad kom det fram ett starkt plus så jag kunde ringa RMC Linköping och meddela de goda nyheterna :)

Sköterskan blev jätteglad och grattade mig så mycket. Sedan fick jag boka tidigt ultraljud i min hemstad, 3 juli, och jag fick första tiden på MVC 19 juni. Då blir det hälsosamtal. Känns helt overkligt alltihopa!

Trodde aldrig jag skulle få se ett plus på stickan. Nu kan jag inte stirra mig mätt på det! Tittar på bilden flera gånger om dagen :D
 
Längtar så tills 3 juli då vi får se vår lilla böna. Varje ultraljud jag har varit på, inför alla olika behandlingar och så, har jag alltid drömt om den dagen då jag och min man får komma på ultraljud och titta på vår bebis, och inte på en massa äggblåsor... Och nu sker det snart! Det är magiskt. Så tacksam. Sjukt tacksam. Tack Gud! Tack RMC Linköping!
 
Har verkligen förståelse för om alla inte orkar läsa vidare på min blogg nu. Jag slutade själv följa många bloggar när de blev gravida, gör för ont helt enkelt. Men vill bara att ni ska veta att jag tänker på er och ber att ni också ska få lyckas snart! <3 Ni är fantastiska kämpar och jag är så glad över allt stöd ni har gett mig under den här resan.
 
_______
 
Vad har hänt sedan jag bloggade sist då? Jo, i helgen köpte jag mina första gravid-kläder! Redan nu behöver jag använda gravidjeans och gravidleggins, helt sjukt! Min mage är väldigt svullen av överstimuleringen och det är väldigt svårt att dölja. Det var en kvinna som hade frågat min svägerska i kyrkan om vi väntade barn. Då tyckte jag ändå att jag hade klätt mig så bra det gick för att dölja magen, men får inse att det inte går! Hoppas inte fler frågar bara, vet inte vad jag ska säga då. Vill ju inte avslöjda för tidigt (bara till de närmaste).
 
Vi har fått en säck med babykläder mm från min svägerska och en sån där grej man har på golvet och lägger bebisen i, med massa färgglada grejer som hänger ner som den kan titta på. Vad heter det?? Jag kan ju ingenting om sånt här! Har hållit allt med babygrejer så långt ifrån mig för att skydda mig själv.
Men i alla fall en fördel med att vara sist, man får ärva massa bra grejer som skulle kosta en förmögenhet att köpa själv :) De har även sagt att vi kan få deras barnvagn om vi vill och jag ska få låna några gravidjeans av henne också. Såå snällt!
 
Förra veckan fick vi brev från kliniken att de hade fryst ner 6 (!) ägg! Vi fick ut 16 och av 10 som blev befruktade var alltså 6 så fina på dag fem att de kunde frysas. Känns som att denna gången blev det mycket bättre kvalité :) Uppenbarligen också eftersom jag blev gravid! Förra gången fick vi ut 19 ägg, 12 blev befruktade och 4 hamnade i frysen. Och som ni vet så dog 3 av 4! Måste gjort stor skillnad att börja med sprutorna en dag senare + att sänka dosen i slutet (så glad att jag hade koll där och sa till...)
 
Symptomen då. Jag känner mig väldigt trött och glåmig! Sov middag flera gånger om dagen under helgen. Jag har fortfarande bra aptit men inte den där monsteraptiten som jag hade innan. Nu kan jag känna mig mer äcklad av olika saker. Mår lite svagt illa till och från. Annars har jag inte jättemycket symptom förutom den stora magen pga överstimulering! Snart får jag sluta med lutinus, vilket ska bli skönt!!! Varje gång det rinner till i trosan nu har jag blivit livrädd att jag har fått mens. Har mensliknande värk från och till och har förstått att det är helt normalt, eftersom livmodern växer. Lite läskigt bara! 
 
Men jag ska verkligen försöka att njuta och inte noja. Jag ska försöka att inte googla så mycket på allt, utan vara mer chill.
 
Enligt appen jag har laddat ner är jag idag i v. 5 (4+5) och BF är 13 februari. Kanske blir en alla hjärtans dag-bebis? :D
 
KRAM!
 
 
Anonym
2017-06-12 @ 21:58:41

Grattis igen! Du har BF på min födelsedag. En bra dag. Detta måste ju gå vägen. :) Jag fortsätter hålla mina tummar att allt bra. Att du snart får se fina embryot i magen. Det kommer snabbt till ultraljudet.

Svar: Wow, vad häftigt!! 😀 Tack fina! Längtar så till ultraljudet! Blir mer verkligt då...
I väntan

Liw - FINA LYAN
2017-06-12 @ 21:59:51
URL: http://finalyan.blogg.se/

Det var Kristina som skrev :)

Anonym
2017-06-12 @ 22:00:10

Der var Kristina som skrev :)

IVFbullen
2017-06-12 @ 23:01:08
URL: http://ivfbullen.wordpress.com

Är så glad för eran skull!!! Jag har BF 11 februari enligt mina uträkningar och kliniken säger 12 februari. Men tror de missat att jag fick ju en 6 dagars. I alla fall, vi måste följas åt <3 gud så kul, nu är det äntligen vår tur!!! Härligt att höra att även du är kristen :)

Svar: Tack fina!!! Wow, blir jättekul att följas åt!! 😀👍🏻 åh vad kul att du också är kristen! stor kram!
I väntan

Anonym
2017-06-13 @ 12:39:38

Vilket härligt bönesvar!!

Svar: Eller hur❤️❤️❤️
I väntan

Kristina
2017-06-14 @ 07:57:53

Oj. Blev en random-blogg kopplad till mig. Det är inte min blogg. :)

Svar: Vad märkligt!! Hoppas du mår bra💜
I väntan

Madde
2017-06-25 @ 19:01:25
URL: http://minstorstalangtan.blogg.se

Världens största grattis till er! Såå underbart! ❤️

Svar: Taack!! ❤️❤️❤️
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0