Gravid, överstimulerad, lutinus eller alltihop?

Blir galen av detta! Symptom för graviditet, överstimulering och lutinusbiverkningar är ju exakt detsamma! 
 
Min mage är SJUKT svullen. Har ont, speciellt när jag går och magen är ganska trög om ni fattar vad jag menar. Magen spänner ut ordentligt från några cm under brösten och ner till troskanten. Jag ser verkligen gravid ut. Vet inte hur jag ska klä mig för magen sticker fram i allt!
 
Trots att jag är så svullen och spänd om magen och trots att jag kanske är lite åt det förstoppade hållet, så fortsätter min enorma aptit att hålla i sig. Vill bara äta och äta. Blir sugen på massa olika maträtter, gärna med mycket krydda. Popcorn med cheddarkrydda har blivit en kraving och jag skulle lätt sluka minst en påse om dagen, och har så gjort flera dagar också :/ Måste försöka sluta vräka i mig mat, men det är svårt. Magen skriker hela tiden efter mer!!! Det finns ingen botten känns det som. Fantiserar om mat...
 
Idag har jag varit jättedeppig. Har tänkt att allt beror på lutinus och att jag aldrig kommer bli gravid. Men varför skulle jag inte kunna vara gravid! Jag har ju tagit lutinus tidigare (iofs två tabletter om dagen och inte tre) och inte sjutton blev min mage som en ballong då. Min mage svullnade ju även upp en dag efter att vi gjort FET, då tog jag inte lutinus alls... Skillnaden mot nu är att magen svullnade upp på mig någon dag efter ET, sedan blev den normal igen. Men igår (tror jag att det var) svullnade den upp igen och idag känns det värre än någonsin.
 
Så, är det lutinus, graviditetssvullnad eller överstimulering (beroende på graviditet?)???
 
Ja, vem vet!
 
Men funderar på att ta ett test på tisdag, när man är ledig...
To put an end to this misery.
Sjukt plågsamt att inte veta. Orkar inte vänta till testdag 14 juni. Fattar inte varför de sätter den så sent? 21 dagar efter äggplock...
 
Förhoppningsvis blir vi positivt överraskade på tisdag! Måste bara kolla med mannen om han tycker att det är ok att testa redan då. Då är det 13 dagar efter ÄP.
 
Håll tummarna för oss!
Anonym
2017-06-04 @ 20:27:26

Konstigt att du har test 21 dagar efteråt! Jag går på RMC i Malmö och då har jag testdag sju dagar efter FET. Har 5-dagars blastocyster.

Anonym
2017-06-04 @ 20:28:12

Det är ioch för sig ganska logiskt för

Anonym
2017-06-04 @ 20:30:03

Det är i och för sig ganska logiskt att testa 14 dagar efter "ägglossning" eftersom det är då mensen kommer.. Undra om de tror att blastocysten fäster senare?

Therese
2017-06-05 @ 09:01:01

Jag frågade inför vår FET nr 2 varför de hade testdag så sent, de sa att det är bara för att man ska kunna vara säker på att resultatet är korrekt, ibland tar det längre tid innan hormonnivån är tillräckligt hög och då vill de inte att man testar tidigare och blir ledsen, slutar med lutinus och ger upp... typ 😁 med det sagt så tjuvstestade jag ändå på dag 14... har man ett känsligt test så ger det ju oftast utslag då...:)
Hoppas den har klamrat sig fast:)

Pånolligen
2017-06-05 @ 09:35:36

Wow! Om du svullnat upp nu och har ont är det ett väldigt gott tecken! Tror du är gravid 😘😘

Svar: Åååå du hade rätt!!!!! ❤️❤️❤️❤️❤️
I väntan

Resanviinteplanerat
2017-06-05 @ 20:25:59

Håller tummarna stenhårt & hoppas på en positiv uppdatering imorgon!!!!! Iiiiiihhhh så spännande!!! ❤️

Svar: Tack fina! Jag är överlycklig nu, jag är gravid!!!! ❤️❤️❤️
I väntan

minresa.wordpress.com
2017-06-06 @ 09:20:35

Väntar med spänning och håller alla tummar jag har att testet är positivt!!!
🙏🏼❤️🙏🏼

Svar: Det var positivt!!!! Helt chockad!!! ❤️❤️❤️❤️
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0