Vissa förtjänar inte att få barn...

Råkade snubbla in på en tråd på familjeliv som handlade om en tvåbarnsmamma som blivit oplanerat gravid med sin fästman. Hon övervägde abort på grund av att tajmingen var dålig, för de skulle åka på en utlandsresa när hon skulle ha varit i vecka 32.
 
Så hon ville göra abort och skaffa ett tredje barn sen efteråt.
 
Blir så sjukt arg så att jag kokar. Jag är så upprörd så jag vet inte vart jag ska ta vägen. 
 
Vissa personer förtjänar inte att få barn!!! Hur kan man välja bort sitt barn för en utlandssemester? Hur kan man vara så fullkomligt sjukligt egoistisk och känslokall? Hur kan man vara tvåbarnsmamma, älska sina barn och samtidigt vilja avsluta livet på deras lilla syskon som hon bär på i magen? Hur kan man som mamma helt sakna dessa moderskänslor, så att man kan värdera en semesterresa högre än sitt ofödda barn?

Sjukt provocerande läsning för en som kämpar år in och år ut för att ens bli gravid. Jag skulle gladeligen skita i alla utlandssemestrar resten av livet, bara jag fick ett barn!
 
Livet är sjukt orättvist och när jag läser om människor som denna blir jag äcklad.
Anonym
2017-02-11 @ 09:09:34

Hej , jag har precis hittat in till din blogg och måste tacka dig för alla bra och välformulerade inlägg, man känner igen sig otroligt mycket. Jag och min sambo ska nu i Mars precis påbörja vårat första ivf försök, nervöst som attan. Angående ditt inlägg så har jag en tjejkompis som alltid skryter om hur lätt hon har att bli gravid och att när det väl är dags så vill hon endast ha en kille, så hon har sagt att hon kommer göra abort tills hon får det kön hon vill ha....... Jag kan ju säga att hon inte vet något om våran ofrillvillihs barnlöshet, men tyvärr så är det nästan så att jag hoppas att hon och hennes man aldrig ska få barn för att jag tycker inte man förtjänar det om man resonerar på detta sjuka vis!!! ( har i dagens läge tagit ganska mycket avstånd från henne mycket pga att hon har en väldigt skev syn på saker och ting) p.s sorry för ev stavfel vaknade nyss 😇

Svar: Vad roligt att du har hittar hit och att du uppskattar bloggen, det värmer! ❤️ Spännande också att ni snart får göra er första IVF, håller tummarna för er! Har man hittat något fel i utredningen?Men fy vad hemskt, förstår helt dina känslor gentemot den kompisen. Hur sjutton kan man välja bort ett barn pga att det är av "fel" kön? 😮 Människan slutar aldrig förvåna mig... Hihi, jag såg inga stavfel, men det kanske blev några i mitt meddelande för jag somnade om en sväng och vaknade nyss jag med. Ha en fin dag! Kram
I väntan

Sanna
2017-02-11 @ 10:24:19
URL: http://babydesires.wordpress.com

De som har lätt för att bli gravida förstår inte hur lyckliga de ska vara, hur glada de ska vara för att de KAN. Men jag tänker alltid att de har svårt för ngt annat i livet...säkert....:/

Svar: Eller hur! Ja, det kanske är så, alla har sin kamp liksom. Kram på dig!
I väntan

Anonym
2017-02-11 @ 20:02:52
URL: http://vrstridochvgentilldig.blogg.se

Det är det som är så hemsk! Att folk inte förstår hur lyckliga de ska vara över det mirakel! Över att ha den förmånen att lyckas bli gravida på egen hand! Morr!! Lycka till på måndag💓

Svar: Eller hur! Tack 💜
I väntan

Maria
2017-02-12 @ 23:07:21

Glömde skriva namn på min kommentera såg jag :s var jag som skrev det om tjejkompisen.
Dom har inte upptäckt något fel på varken mig el min partner , vi har haft oskyddat i snart 4 år utan att det lyckats :(
Och vi gjorde våran utredning för snart 2 1/2 år sedan , varför vi kommer igång så sent med själva ivf karusellen är mycket pga min sambo. Han har haft väldigt svårt med det och tycker att ivf är så himla onaturligt , och han har väl någonstans hoppats att det ska lösa sig på naturlig väg. Håller tummarna för att det går bra för dig nu ❤️❤️❤️

Svar: Oj, ni har verkligen fått vänta länge. Förstår också din man, men skönt att ni har kommit fram till att ni vill ta hjälp nu. Hoppas det funkar för er nu första IVF:en, det håller jag alla tummar och tår för! <3 Tack! Kram!!
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0