Ultraljud imorgon!

Imorgon ska jag till min klinik kl 8.00 för att göra ultraljud och se hur nära ägglossningen är.
 
Hoppas att den bara är några dagar bort nu! Jag har börjat med stickorna men än har det inte blivit någon stegring, så vi får se vad han säger imorgon. Är så spännande att det snart är dags för vårt FET!
 
Sen är jag lite orolig, kan ägglossningen hoppa över fast man tagit letrozol? Svara inte på det förresten, göd inte min oro ;P Klart att den inte ska hoppa över nu.
 
Nu är det vår tur! :D
 
Det känns i kroppen att ägglossningen är på g. Jag känner mig glad och positiv och vill ha mer närhet. Skulle t.om. kunna tänka mig att ha sex! Blir alltid mer "sugen" kring ägglossning. Flytningarna börjar bli mer åt det vattniga/slemmiga hållet också och inte alls sådär vita och lotionsaktiga. Men än är det inte riktiga ägglossningsflytningar.
 
Det ultimata vore om testet slog om antingen på tisdag eller torsdag, för då skulle insättningen bli antingen måndag eller onsdag nästa vecka, dagar som jag är på mitt "ordinarie jobb". Där vet chefen + någon kollega vad vi går igenom så där är det inga problem att resa till Linköping en dag för insättning. Blir lite jobbigt om det infaller på en dag när jag jobbar på det nya jobbet. Men det får lösa sig i så fall!
 
Vi har precis haft hemma två barnfamiljer här och det var jättetrevligt. Men vad trött man blir efter att barnen har stojat i flera timmar :) Men härligt är det! Längtar tills vi har egna som springer omkring här och busar.
 
Relationen mellan mig och min man har blivit mycket bättre på sistone också, det är väldigt skönt. Mycket positivt som har hänt, är glad och tacksam till Jesus för allt. Nu är det bara våra barn som saknas. 
 
Ni är så efterlängtade och älskade redan nu. Mamma och pappa önskar att ni vill komma till oss snart. Vi kanske inte kommer att bli världens bästa föräldrar, men vi lovar att ingen kommer att älska er lika mycket som vi kommer att göra. Vi kommer att göra allt för er.
 
 
Hoppas ni har haft en bra helg allihop! <3
frotillblomma.blogg.se
2017-02-12 @ 21:37:35
URL: http://frotillblomma.blogg.se/

Hoppas det går bra i morgon!!

Sanna
2017-02-13 @ 10:15:23

Håller tummarna!!!!!!=)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0