Jag vet hur det känns

Idag går mitt hjärta ut till alla ofrivilligt barnlösa, som kämpar, som längtar...

Jag vet hur det känns när hjärtat brister av längtan.
Jag vet hur hemsk väntan är när man inte vet om det finns något slut.
Jag vet vilken känsla av vanmakt som ovissheten ger.
Hur rädslan äter upp en innifrån.

Jag vet hur det känns när livet saknar färger.
När dagarna flyter ihop till en tjock grå massa.
När ingenting ger glädje.
När tårarna faller för det som kunde ha varit. För det som kanske aldrig kommer att bli.
Hur inget annat betyder något.

Jag vet hur svårt det är att hålla ihop det.
Att försöka vara glad, försöka vara social.
Jag vet hur lätt man drar sig undan. 
Hur utanför man känner sig när alla andra lyckas.
Hur ont det gör för varje graviditetsbesked man får.
Att se alla sina vänner få både ett och två barn.
När man själv står och stampar, kvar på ruta noll.

Jag vet hur det är att kämpa år ut och år in.
Att bli hånad av stickan gång på gång.
Se blodet som forsar som en påminnelse på att man inte lyckats denna månad heller.
Misslyckande som läggs på misslyckande.
Den långa väntan på att få hjälp.
Hoppet som tänds när man äntligen får göra behandling...
...och som släcks igen när man misslyckas... Och man blir totalt golvad... Igen...

Jag vet hur det tär på en. Hur hela livet påverkas.
Hur man sjunker djupare ner i depressionen. Längre in i livskrisen.
Känslan av att inte orka mer. Att bara vilja lägga sig ner och dö.
Den vidriga barnlösheten som färgar allt.
Målar livet i grå färgskala.
Tyngden på axlarna. Sorgen i ögonen.

Jag vet hur det är, och jag önskar ingen det.

Men jag vet också hur det känns när livet vänder.
När det som tycks ha varit omöjligt blir möjligt.
Hur overkligt det känns att till slut få två streck på stickan.
Hur otroligt det är att få vara den som får berätta de fantastiska nyheterna.

Idag går mitt hjärta ut till alla som fortfarande kämpar.

Önskar av hela mitt hjärta att ni också kommer att få ert mirakel till slut!

Fjärde året
2017-09-03 @ 19:16:53

Åh så vackert du skriver....! Precis så är det... och att du tar dig tid och minns oss andra som trampar kvar o träsket! Jag har läst din blogg och följt din strid ända tills ni lyckades. Själv stirrar jag åter ett negativt test och embryo nummer nio i vitögat. Rädslan att aldrig få bli förälder. Det största som finns. Och kanske måste vi finna oss i att aldrig få barn, medan vännerna skaffar barn på löpande band. Och vi tiger, och gråter när ingen ser. Tack för ditt inlägg. Önskar så innerligt lyckan kan svänga för oss andra här ute som kämpar också.... Lycka till med allt! <3

Svar: Känner så med dig! Önskar av hela mitt hjärta att det är er tur att lyckas nu! ❤️ Skickar en massa kärlek till dig❤️❤️❤️ Ge inte upp!!!
I väntan

Madde
2017-09-10 @ 10:01:17
URL: http://minstorstalangtan.blogg.se

Såå fint skrivet! Går rakt in i hjärtat ❤️

Svar: ❤️❤️❤️
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0