Nu är vi igång igen!

Idag ringde jag RMC för att berätta att jag fick mens i lördags. Jag tog upp min fråga om insättning på en helg och hon sa att det går att lösa. Lördagar var över huvud taget inget problem att göra insättning på, vilket var skönt att höra, för det lär bli det enligt mina uträkningar :)
 
Så nu kan jag slappna av i att det blir FET i slutet av månaden. Känns skönt! Sen är ju såklart ett orosmoment att inget av embryorna skulle överleva, men det får vi ändå tro och hoppas! De säger ju att 3 av 4 embryon klarar upptining. Och vi har ju redan mist 1 av 4 så statistiskt sätt borde dessa två kvarvarande överleva båda två. Men det finns såklart inga garantier för någonting här i livet.
 
Började med letrozol idag, vilket jag ska äta i fem dagar. Börjar med ägglossningstester nästa tisdag, på cykeldag 11 och så blir det ultraljud nästa onsdag. Vid omslag på stickan tar jag en ovitrelle-spruta och sex dagar senare blir det återföring av en blastocyst. Efter insättning kommer jag få ta lutinus denna gång, woho!! Var ju så ledsen sist när jag inte skulle få ta det. Vill göra ALLT för att det ska gå vägen!
 
Nu kör vi, nu ska jag bli en tjock, fet, kossa. ;)
(Haha, jag och min man brukar skoja och säga så.)
Hanna
2017-04-10 @ 19:51:10

Vad roligt!! Håller alla tummar som går att det kommer fungera denna gång!!

Svar: Tack så mycket!! ❤️
I väntan

Madde
2017-04-10 @ 20:13:05
URL: http://minstorstalangtan.blogg.se

Så skönt att vara igång igen! Heja heja! ❤️

Svar: Jätteskönt, tack! ❤️
I väntan

Sanna
2017-04-10 @ 20:49:02

Underbart att vara igång! Nu åker vi, wohoooo! =)

Svar: Yes!!! 👍🏻😀❤️
I väntan

frotillblomma.blogg.se
2017-04-10 @ 22:17:25
URL: http://frotillblomma.blogg.se/

Skönt att vara igång igen! Jag börjar också med letrozol idag!! Jag ska dock inte på ultraljud eller ta ägglossningsspruta. Aldrig tagit dessa innan så får se hur det går!

Svar: Vad kul, då kommer vi ruva samtidigt :) Heja oss!
I väntan

Anonym
2017-04-11 @ 15:45:28

Lycka till ! Följer din blogg ,

/Martin

Svar: Tack! :)
I väntan

Em
2017-04-12 @ 06:42:40
URL: http://vrstridochvgentilldig.blogg.se/

Åh heja heja😊 oavsett om du får utslag så att det skulle vara bäst att sätta tillbaks det på en söndag så löser de det😊 jag fick sätta tillbaks ett på en lördag😊 Nu jäklar kör vi😊✊✊

Svar: Tack för pepp!!! ❤️😀
I väntan

Resanviinteplanerat
2017-04-12 @ 15:24:39

Härliga nyheter! Nu kör vi 👊🏽❤

Svar: Yes!! 👍🏻❤️😀
I väntan

Kristina
2017-04-13 @ 15:44:39

Äntligen! :) Så skönt också att du får Lutinus denna gången. Maj måste väl ändå vara månaden vi blir gravida. Jag tar också äl-test och borde få omslag när som helst nu.

Svar: Vad spännande att vi är ungefär i samma fas! Håller tummarna och ber att det ska gå vägen för oss båda nu <3 Kram!
I väntan

Anonym
2017-04-16 @ 18:28:11

Hej! Utifrån att ni försökt förut, finns det någon chans att ni får sätta in båda de befruktade äggen om de ser bra ut efter tiningen? För att ytterligare öka chanserna tänker jag... Och välsignas ni med tvillingar är ju det bara en bonus!

Svar: Det hade vi gärna gjort men tyvärr får man inte sätta in två om man inte har gjort flera misslyckade insättningar eller om de bedömer ens graviditetschanser som ganska små, eller om man närmar sig 40, vad jag har förstått. Men som sagt hade vi gärna gjort det, vi vill gärna ha tvillingar! Ska nog be mannen ringa och fråga ändå :D Kram
I väntan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0