Känns mindre ensamt

Tack för alla kommentarer, kul att ni uppskattar att jag skriver. Jag startade bloggen för att jag kände att jag behövde en ventil, någonstans där jag helt ohämmat kunde få ur mig det som känns jobbigt. Och det är en otroligt bra terapi för mig.
 
Jag känner mig mycket mindre ensam nu när jag har fått läsa om flera andra som befinner sig i samma situation. På ett sätt känns ni, som jag inte känner eller ens har träffat, mycket närmare mig än mina vänner just nu. Just för att vi går igenom något som de flesta inte gör, som de flesta inte förstår. Vi kan förstå varandra på ett sätt som ingen annan gör.
 
Vi ska klara detta, vi är riktiga kämpar och en dag så ska vi också bli mammor!
Gud, låt 2017 bli vårt år!
Året då vi får vårt lilla mirakel.
Anonym
2016-12-01 @ 08:48:16

Önskar er ett underbart 2017. Sluta aldrig hoppas! Vi lyckades på vårt 9:e försök och med äggdonation och fick en son, mirakel sker och jag håller tummarna för er. God jul till dig gumman. Kram Genus Longing

Svar: Tack fina du för uppmuntran!! 💜
Anonym

Mia
2016-12-01 @ 12:07:24

Genomgår samma resa, är också på första försöket på RMC i Linköping. Fick tillbaka ett embryo i måndags.

Svar: Ååh, håller tummarna för er att ni får ett plus!
Anonym

Sanna
2016-12-01 @ 14:12:49

Hurra för detta! Det ÄR verkligen vår tur nu och 2017 är baby boom för oss, helt säker! Och håller helt med dig, att få dela detta med människor som faktiskt förstår slår allt! Så glad att jag hittade din blogg!

Svar: Jaa! Detsamma, jag är så glad att få följas åt med dig, det är guld värt!:)
Anonym

Sanna B
2016-12-01 @ 15:19:59

Hoppas också på att 2017 är vårt år!
Vi påbörjar också samma resa inom kort. Väntar just nu på mensen, som naturligtvis är sen, för att påbörja behandlingen med sprutor. Vi går på sophiahemmet i Stockholm. Ska bli spännande att följa din resa. Tack för att du delar med dig!

Svar: Hej Sanna! Spännande för er att snart få börja! Min mens var också lite sen denna gång, bara för att man för en gångs skull önskar att den ska komma... Håller tummarna för er!:)
Anonym




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0