Ultraljud 1

11.20 hade jag tid för ultraljud för att kontrollera hur äggblåsorna växer. Jag fick komma in fem minuter tidigare, hur ofta händer det?:)
 
Han kollade igenom mina papper och konstaterade att jag har fått en låg dos Gonal-F (100) eftersom jag har risk för att bli överstimulerad. Han frågade om jag hade känt något i magen, men det kan jag inte direkt säga att jag har, inte så mycket i alla fall.
 
Sen var det dags att kliva upp i gynstolen och han vred monitorn mot mig så att jag kunde titta. Han sa direkt att slemhinnan såg fin ut och har tjocknat till sig ordentligt. Han tittade på äggblåsorna och tyckte att det såg jättebra ut. Ingen överstimulering, utan lagom många äggblåsor. Han sa att ingen äggblåsa hade stuckit iväg utan alla var ganska jämnstora. Tio äggblåsor på ca tio mm. Han var jättenöjd med det och han trodde att jag skulle få fortsätta med samma dos. Han sa något om sju andra äggblåsor som kanske mognar till också. Hans bedömning var att det blir äggplock antingen på fredag eller måndag.
 
Lite senare ringde de från RMC och de sa typ "nu börjar det hända grejer i magen". De sa att jag ska ta samma dos Gonal-F och fortsätta med Orgalutranen idag, imorgon och onsdag. Sen blir det nytt ultraljud och blodprov på torsdag. Jag frågade om de hade fått mitt blodprov som jag skickade igår, men det hade inte kommit fram än. Hon trodde att det kunde komma senare på eftermiddagen.
 
Enligt RMC blir det äggplock troligtvis nästa måndag, eventuellt tisdag. De ringer på torsdag efter ultraljudet, så får vi se vad som händer efter det.
 
Det är i alla fall nära nu :)
Anna
2016-12-05 @ 17:03:45

Men åh vad roligt! Spännande att det går så fort! Kram

Svar: Ja, det känns helt overkligt nästan.:) Kram!
Anonym

Sanna
2016-12-05 @ 17:06:19

Woop woop! Låter ju så bra! Härligt att du inte är nära överstimulering, det innebär ju att du får tillbaka ett embryo jättesnart!!! Håller alla tummar!!

Svar: Jaa, det känns jättespännande! :D Taaack!
Anonym




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0