2017 vill jag börja leva igen

Det här året har det känts som att livet har varit på paus. Det enda jag har gjort är att vänta, jag har inte levt. Jag har bara väntat på att det ska bli vår tur att bli gravida, inget annat har betytt någonting...
 
Men jag är trött på att vänta. Vad 2017 än bjuder på vill jag inte vänta mer. Jag vill leva igen. Jag vill inte vara deprimerad, jag vill vara mig själv igen. Jag vill inte bara sitta och vänta på att vi ska få det som fattas oss - och då ska livet bli helt, bli meningsfullt, bli värt att leva igen... Nej, jag vill skapa mening ändå, mitt i de jobbiga omständigheterna. Finna anledningar att gå upp på morgonen, ha saker att se fram emot. Se det jag har och vara tacksam över det.
 
Det finns så mycket jag är tacksam över. Jag vill inte kasta bort flera år på att bara vänta, inte ens en månad till. Jag vill leva nu, ta vara på varje dag jag får. Se varje dag som en dyrbar gåva. Jag vill leva, inte vänta på att allt ska bli perfekt. Det kanske aldrig blir perfekt, men det är väl det som är livet...
 
2017 vill jag ändra perspektiv, vara tacksam, hitta på saker som jag mår bra av.
Självklart är min högsta önskan att vi ska få bli föräldrar, men under tiden vill jag skapa ett fint liv tillsammans med min underbara man och den bästa lilla hunden man kan tänka sig.
 
Inför det nya året vill jag inte ge några nyårslöften, dem brukar jag ändå inte hålla. Men jag vill försöka se de små ljusglimtarna i vardagen, försöka att inte ta saker eller människor för givet, tacka Gud för varje dag jag får vara frisk, leva och andas. Tacka för allt det vackra jag har fått och fortsätta att leva mitt i sorgen och ovissheten som barnlösheten innebär.
 
Jag kanske inte kommer att lyckas varje dag, men det är min bön och min önskan.
Önskar er alla ett välsignat nytt år, och jag ber att allas våra drömmar ska gå i uppfyllelse <3
 
Har du något som du är tacksam för detta året? Mitt i allt det jobbiga?
 
M
2016-12-30 @ 22:08:54
URL: http://minstorstalangtan.blogg.se

Så fint & tänkvärt <3 Man måste försöka hitta ljusglimtar i livet och försöka leva ändå, även om det är svårt att alltid hitta anledningar när den största drömmen inte förverkligas. Kram

Svar: Ja, precis! Vi får försöka leva fram tills den största drömmen blir sann, för det är jag övertygad om att den kommer att bli! 💜 Kram!
Anonym

Emma
2016-12-30 @ 22:44:12

Förstår dig helt.
Jag och min man har försökt bli gravida sedan maj 2015 och hitills inte lyckats alls. Under det senaste året har jag blivit mer och mer deppig. Vi har valt att inte söka hjälp än, man vill så gärna lyckas själv.

2017 ska jag börja fokusera på saker som får mig att må bra så kommer det kanske av sig själv.

Kram!

Svar: Hej Emma! Håller tummarna för er att ni ska lyckas på egen hand! :) men det kan vara skönt att veta att det finns bra hjälp att få också om det skulle behövas! Önskar er ett fantastiskt 2017!! Kram
Anonym

frotillblomma.blogg.se
2016-12-31 @ 02:00:37
URL: http://frotillblomma.blogg.se/

Håller tummarna för att 2017 blir ett fint år! Tror det är bra att försöka sattsa på sig själv också och inte pausa livet i väntan! Ni ska orka också! Gott nytt år!

frotillblomma.blogg.se
2016-12-31 @ 02:00:38
URL: http://frotillblomma.blogg.se/

Håller tummarna för att 2017 blir ett fint år! Tror det är bra att försöka sattsa på sig själv också och inte pausa livet i väntan! Ni ska orka också! Gott nytt år!

Svar: Precis! Gott nytt år!! 🎉
Anonym

Sanna
2016-12-31 @ 11:05:18

Gott nytt år fina du! Nu börjar livets bästa år! Ha en underbar kväll, kram!

Svar: Gott nytt år fina du, glad att jag har hittat dig! 2017 blir ett spännande år, det känner jag på mig!!! Kram! 🎉🎉🎉
Anonym

Anna
2017-01-01 @ 12:47:22

Så fint och klokt skrivet! Som vanligt sätter du ord på viktiga saker som vi nog är många som känner igen oss i. Jag ska också försöka tänka som du i år! Kram och gott nytt år!

Svar: Tack, det värmer mitt hjärta att veta att bloggen kan få betyda något för någon annan. Det är så skönt också att veta att man inte är ensam. Vi får försöka peppa varandra att se ljusglimtarna i livet, vissa dagar är det lättare att göra det än andra. Kram och gott nytt år till dig/er med!
Anonym

Rose
2017-01-02 @ 07:32:27

Är precis där du är ovh känner allt det där. Tack för du delar med dig och ett riktigt gott nytt år!!

Svar: Hej Rose! Tack för din kommentar, känns kul att bloggen kan få betyda något för någon annan. Gott nytt år önskar jag er också, och mest av allt att ni ska få er största önskan uppfylld <3
Anonym

Jennifer
2017-01-02 @ 21:13:29

Hej! Hittade din blogg och känner igen mig i allt du skriver.. Känns ibland som det är ja själv som skrivit! Har försökt snart över 3år och håller nu på med IVF, vårat första försök gick inte.. men ska snart börja andra försöket!
Håller tummar för att 2017 blir erat år, känner verkligen detsamma.. ☺️ Kram

Jennifer
2017-01-02 @ 21:13:29

Hej! Hittade din blogg och känner igen mig i allt du skriver.. Känns ibland som det är ja själv som skrivit! Har försökt snart över 3år och håller nu på med IVF, vårat första försök gick inte.. men ska snart börja andra försöket!
Håller tummar för att 2017 blir erat år, känner verkligen detsamma.. ☺️ Kram

Svar: Hej Jennifer! Vad kul att du har hittat hit! Har du någon blogg? Jag håller verkligen tummarna för att ert andra försök ska lyckas!!! Stor kram
Anonym




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ivantan.blogg.se

Jag och min man har försökt att bli gravida i över två års tid och längtan är stor och väntan olidlig. Här på bloggen kommer jag att skriva av mig om saker som berör barnlängtan och ivf, känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan och den ibland krokiga vägen fram till det efterlängtade plusset. Juni 2017 - äntligen har vi plussat! (Vi lyckades på vår andra IVF-omgång.) I februari 2018 föddes vår älskade efterlängtade dotter! 2022: Nu håller vi på med syskonförsök. Vi hade sex blastocyster kvar i frysen efter IVF-omgången då vår dotter kom till. FET 1 och 2 resulterade i minus. FET 3 blev plus och lyckan fullkomlig. Vid VUL i v. 8+2 konstaterades ofostrig graviditet/MA. Så resan med syskonförsöken förtsätter, tyvärr ...

RSS 2.0